یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی در مطب در بازار است. در حالی که کلمه "پرکننده" معمولاً به عنوان یک اصطلاح گسترده و فراگیر استفاده می شود، در واقع طیف گسترده ای از انواع پرکننده و مارک های مختلف به غیر از Juvéderm® و Restylane®، معروف ترین نام ها، وجود دارد. برای هر نوع پرکننده و ناحیه مورد نظر، بسته به اهداف متخصص و بیمار، تکنیک های تزریق مختلفی وجود دارد. در حالت ایده آل، پزشک فیلر ایده آل را با استفاده از تکنیک بهینه برای هر هدف درمانی تجویز می کند. پرکننده‌های صورت می‌توانند موارد مختلفی را برطرف کنند و به بیماران کمک می‌کنند تا علائم قابل مشاهده سن را کاهش داده و از آن جلوگیری کنند.

در حالی که فیلرها بیشتر به عنوان درمانی برای کمک به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز شناخته می شوند، اما یک درمان ایده آل برای کاهش حجم صورت هستند. در حالی که از دست دادن حجم صورت ممکن است به اندازه چین و چروک ها مورد بحث قرار نگیرد، کمبود حجم باعث ایجاد الگوهای کلیشه ای از سایه زدن صورت می شود که می تواند منجر به پیر به نظر رسیدن بیمار شود.

بسته به اهداف بیمار، منطقه درمان و ترجیح پزشک، نه تنها یک محصول پرکننده خاص انتخاب می شود، بلکه از یک تکنیک تزریق خاص نیز استفاده می شود. قبل از دریافت درمان، درک این تکنیک های مختلف برای بیمار می تواند مفید باشد. بیمار می‌داند که چه چیزی را انتظار دارد و می‌داند چرا یک تکنیک خاص انتخاب شده است.

قبل از بررسی تکنیک‌های مختلف تزریق فیلر صورت و مناطق کاربردی رایج، در زیر مروری بسیار کوتاه از اصول اولیه و انتظارات فیلر ارائه شده است.

اصول اولیه فیلرهای صورت
دریافت تزریق فیلر از یک متخصص پزشکی آموزش دیده حیاتی است. برخی از افراد متأسفانه فیلر صورت را به قصد تزریق خود به صورت آنلاین خریداری می کنند. این یک عمل بسیار خطرناک است، زیرا خطر عوارض زیبایی و سلامتی وجود دارد. فیلرهای صورت فقط باید توسط یک متخصص پزشکی معتبر با تجربه و تخصص در تزریق فیلر تزریق شود.

همچنین در نظر گرفتن زمان مصرف فیلرهای صورت بسیار مهم است. حتی در بهترین دست ها، کبودی و تورم می تواند پس از تزریق اجتناب ناپذیر باشد و گاهی تا یک هفته ادامه دارد. حتی اگر بسیاری از این موارد را می توان با کانسیلرهای سبک استتار کرد، مراقب باشید هر گونه تزریق فیلر جدید را زمانی برنامه ریزی کنید که زمان کافی برای بهبودی دارید و هیچ رویداد مهمی در آینده نزدیک ندارید.

با تکنیک خوب و اقدامات راحتی، تزریق معمولا خیلی دردناک نیست. قبل از تزریق، ناحیه تزریق و پوست اطراف آن باید کاملا تمیز شود. کل فرآیند تزریق فیلر صورت معمولاً 15 تا 30 دقیقه طول می کشد و بیماران می توانند بلافاصله پس از تزریق به راه خود ادامه دهند تا زمانی که از موارد مربوطه مطلع باشند.

تکنیک های تزریق کلاسیک
تکنیک‌های کلاسیک تزریقی که در زیر فهرست شده‌اند، برخی از رایج‌ترین تکنیک‌های تزریق فیلر صورت هستند. در حالی که نواحی خاص و موارد خاص ممکن است به نوع متفاوتی از روش تزریق نیاز داشته باشند، در بیشتر موارد فیلر صورت با استفاده از ترکیبی از تکنیک‌های تونل‌زنی، نقطه‌ای، کشش یا دو صفحه انجام می‌شود. این تکنیک ها نباید به عنوان تکنیک های منفرد و منفرد در نظر گرفته شوند، زیرا معمولاً در یک منطقه درمانی با هم استفاده می شوند.

تکنیک تونل زنی
تکنیک تونل زدن، روش تزریقی ترجیحی برای اکثر متخصصان و پزشکان زیبایی برای رفع چین و چروک های صاف و خطوط ریز است. این روش تزریق همه کاره برای درمان چین و چروک های سطحی پوست، خطوط عمیق و یا مناطق کاهش حجم منتشر مناسب است و به طور کلی ایمن ترین و طبیعی ترین راه برای تزریق فیلر صورت در نظر گرفته می شود. کلید تکنیک تونل زنی زاویه ای است که در آن سوزن یا کانول وارد پوست می شود. برای بهترین نتیجه، سوزن یا کانول در یک زاویه مایل 30 تا 45 درجه، به دنبال جهت چین و چروک (اگر به یک چین و چروک خاص توجه می شود) وارد می شود.

هیچ پرکننده ای در هنگام ورود سوزن یا کانول یا زمانی که در نقطه انتهایی قرار می گیرد تزریق نمی شود. در عوض، تمام پرکننده ها در طول فرآیند خروج تزریق می شوند. تزریق فیلر در حین خروج به عنوان تزریق "رترو ردیابی" یا "رتروگراد" نیز شناخته می شود. این تکنیک موثر است زیرا تضمین می کند که پرکننده به طور ایمن و یکنواخت در صفحه صحیح قرار می گیرد و در هیچ ناحیه خطرناکی قرار نمی گیرد.

روش تونل زنی دقیق و ایمن است که دلیل اصلی آن این است که روش تزریق ترجیحی متخصصان فیلر صورت است.

تکنیک نقطه
تکنیک نقطه‌ای که به‌عنوان تکنیک «قطره»، «سریال» یا «چند سوراخ» نیز شناخته می‌شود، شامل تزریق چند قطره کوچک پرکننده به لایه‌های عمیق‌تر پوست بیرونی است که به عنوان «درم عمیق» نیز شناخته می‌شود. یا زیر پوست، که به آن ناحیه «زیر جلدی» نیز می‌گویند. به جای تزریق یکباره تمام فیلر، تکنیک نقطه ای از میکرو تزریق های متعدد در مجاورت یکدیگر استفاده می کند. با قرار دادن چندین تزریق نزدیک به هم، قطرات پرکننده به هم می پیوندند تا چین و چروک را بلند کرده و خطوط آن را کمتر کند.

تزریق چربی به صورت

قابل رویت.

در حالی که تکنیک نقطه را می توان برای رفع چین و چروک ها و تزریق چربی به صورت خطوط ریز به کار برد، اما زمانی که سعی می کنید کیفیت کلی و آبرسانی پوست را بهبود ببخشید یا هنگام پر کردن یک ناحیه بزرگ و توخالی در یک صفحه عمیق موثرتر است. نقطه ضعف تکنیک این است که پتانسیل کمتر طبیعی به نظر رسیدن دارد و بیشتر مستعد عوارض است. به این دلایل، تکنیک نقطه ای معمولاً فقط توسط انژکتورها در شرایط بسیار خاص استفاده می شود.

تکنیک کشش
با تکنیک کشش، قبل از تزریق فیلر، پوست اطراف چین و چروک مورد نظر تحت کشش قرار می گیرد تا ناحیه تحت درمان ایزوله شود. این ترکیب کشش و اعمال فشار باعث می‌شود که قرار دادن سوزن و زاویه‌دهی آسان‌تر و دقیق‌تر شود و امکان تجسم بهتر از طریق پوست را فراهم کند. همه اینها می تواند به اطمینان از قرار گرفتن پرکننده در محل دقیق مورد نیاز کمک کند.

به دلایل واضح، تکنیک کشش بیشتر در نواحی با شلی پوست یا شلی بیشتر، مانند رفع چین و چروک‌های سطحی اطراف دهان، استفاده می‌شود.

تکنیک هواپیمای دوگانه
تکنیک Dual Plane زمانی است که فیلر صورت در دو سطح مختلف پوست در یک ناحیه تجویز می شود. معمولاً یکی از این نواحی درم یا لایه میانی پوست است. سپس، برای تقویت این تزریق اولیه، فیلر نیز به سطح زیر پوستی که یک سطح مستقیماً زیر پوست است، تزریق می‌شود. در برخی شرایط، از دو نوع پرکننده مختلف برای دو صفحه مختلف استفاده می شود. برای تزریق سطحی و سطح پوست، از یک پرکننده نازک‌تر استفاده می‌شود، در حالی که از یک پرکننده ضخیم‌تر برای تزریق به سطح زیر پوستی استفاده می‌شود.

https://facebh.com/facial-fillers-101-the-basics-of-injection-techniques/