روغن زیتون در حال حاضر یکی از مواد اولیه رژیم غذایی مدیترانه ای است، اما تاریخ استفاده از آن به 4000 سال قبل از میلاد می رسد. کشورهایی مانند ارمنستان، فلسطین و هند از آن برای مرطوب کردن پوست و مصرف آن به عنوان دارو استفاده می کردند. قبلاً بابلی ها تولید و تجارت آن را تنظیم می کردند در حالی که رومی ها مالیات هایی را به شکل روغن زیتون پرداخت می کردند. از سال 1400 پس از میلاد، روغن زیتون به عنوان یکی از محصولات ایتالیایی شناخته شده است و به پایه بلامنازع رژیم غذایی معمولی مدیترانه ای تبدیل شده است. درخت زیتون نیز گیاهی مقدس در نظر گرفته می شود زیرا در اساطیر یونان، هدیه آتنا بوده است. به بشریت، که توسط زئوس به دلیل خواص بسیارش متبرک شده است. نه تنها این، در فرهنگ مسیحی، قسمت کتاب مقدس که در آن کبوتر با شاخه‌ای زیتون به کشتی نوح بازمی‌گردد، نماد پایان سیل جهانی و صلح است.
هزار چهره روغن زیتون
روغن زیتون یک غذای همه جانبه است، به طور قابل توجهی همه کاره و قابل استفاده به صورت خام یا در آشپزی، از پیش غذا گرفته تا دسر، با نتیجه مثبت. بنابراین، این یک چاشنی ساده نیست، بلکه یک عنصر غنی از طعم است که بر درک غذایی که همراه با آن است تأثیر می گذارد. روغن‌های زیتون سه تفاوت دارند: روغن‌های میوه‌ای سبک، روغن‌های میوه‌ای متوسط ​​و روغن‌های میوه‌ای شدید. هرچه اولی نرم تر و شیرین تر باشد، آخرین آن خوشمزه تر و کمی تندتر است. یک نوع رنگ نیز وجود دارد: سایه روغن زیتون بسته به بلوغ تولید می تواند از سبز تا زرد متفاوت باشد. روغن سبز جوان تر است در حالی که زرد است. یکی در حال حاضر رسیده و غنی از کاروتن است، رنگدانه هایی که دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند. روغن زیتون به راحتی بوها را جذب می کند و در اثر نور و گرما تغییر می کند. به همین دلیل توصیه می‌شود آن را دور از مواد شوینده یا اتاق‌هایی که در معرض دود هستند، در دمای حدود 15 درجه سانتی‌گراد و در ظرف تیره‌ای که از نور مستقیم محافظت می‌کند، نگهداری شود. وقتی درباره روغن زیتون صحبت می‌کنیم، اغلب به این تعریف اشاره می‌کنیم. "فرا بکر": روغن زیتون فوق بکر از زمان های قدیم شناخته شده است، روغن زیتون فوق بکر مناسب ترین چربی برای مصرف انسان است زیرا تنها محصولی است که منحصراً با فشار دادن زیتون ها بدون افزودن شیمیایی یا مداخلات صنعتی است. این نوع فرآیند تولید به روغن اجازه می دهد تا تمام خواصی را که به طور طبیعی غنی است، دست نخورده نگه دارد. علاوه بر این، به دلیل قابلیت هضم بالای آن، بالاتر از تمام روغن های دانه، کره و گوشت خوک، استفاده از روغن زیتون فوق بکر در هنگام از شیر گرفتن نوزادان توصیه می شود.
فواید روغن زیتون برای بدن ما
روغن زیتون خواص مفید زیادی برای سلامتی ما دارد: اول از همه، این روغن به ویژه سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که از بروز اختلالات قلبی عروقی جلوگیری می کند و از نظر اسیدهای چرب اشباع ضعیف است که مسئول انسداد عروق هستند. روغن زیتون حاوی اولئیک اسید است، یک چربی تک غیراشباع که می تواند سطح کلسترول خون را تنظیم کند: این روغن درصد کلسترول "بد" (LDL) را در مقایسه با کلسترول "خوب" (HDL) کاهش می دهد.

ارتباط دادن
رازهای تغذیه خوب
مصرف مداوم و کنترل شده روغن زیتون، و در نتیجه اسید اولئیک، خطر حملات قلبی، سکته مغزی و ترومبوز را کاهش می دهد و به سلامت عروق کمک می کند. اگر اضافه کنید که روغن زیتون به سلامت قلب و ساختار استخوان کمک می کند، به راحتی می توانید نتیجه بگیرید که یک متحد ارزشمند برای ورزشکاران و بانوان ورزشکار در همه سطوح است. اساساً روغن زیتون انرژی می دهد، چیزی که ورزشکاران هرگز نباید آن را از دست بدهند. اگر افراد کم تحرک نباید بیش از 15 درصد کالری تامین شده توسط چربی را مصرف کنند، برای ورزشکاران در هر صورت به 20 تا 30 درصد می رسد. که کربوهیدرات ها، یعنی سوخت مورد نیاز برای فعالیت های ورزشی را به انرژی تبدیل می کند. روغن زیتون همچنین حاوی پلی فنول ها، آنتی اکسیدان هایی با خواص باورنکردنی است: آنها می توانند از یکپارچگی غشای سلولی محافظت کنند، از آنها در برابر تشکیل تومورها دفاع کنند و با تغییر عملکردهای شناختی ناشی از پیری سلول ها مقابله کنند.

ارتباط دادن
گروه های غذایی کدامند؟
این بدان معنی است که روغن زیتون همچنین حافظه را حفظ می کند و از مغز در برابر آلزایمر محافظت می کند: طبق مطالعه منتشر شده در Annals of Clinical and Translational Neurology، مصرف روغن زیتون فوق بکر از حافظه و توانایی یادگیری محافظت می کند و تشکیل آمیلوئید بتا را کاهش می دهد. پلاک‌ها و گره‌های عصبی فیبریلاری در مغز، نشانگرهای کلاسیک آلزایمر. به نظر می رسد روغن زیتون فرآیندی به نام "اتوفاژی" را فعال می کند که امکان حذف سموم داخل سلولی و حفظ حافظه و یکپارچگی سیناپسی را فراهم می کند.
روغن زیتون: از سلامتی تا زیبایی
روغن زیتون فوق بکر همچنین منبع طبیعی ویتامین E است که در سطح جهانی به عنوان "ویتامین زیبایی" شناخته می شود زیرا از چربی های قابل اکسیداسیون در برابر تشکیل رادیکال های آزاد محافظت می کند. ویتامین E که یک گشادکننده عروق خفیف است، دیواره های مویرگ ها را تقویت می کند و خطر ترومبوز را کاهش می دهد. همچنین تولید هورمون های جنسی مردانه و زنانه را تنظیم می کند و سطح کلسترول "خوب" را افزایش می دهد.

ارول (HDL). برای جمع بندی کلی از خواص و فواید روغن زیتون، باید به خاطر داشت که این ماده غذایی سرشار از اسکوالن است، ماده ای که در مقابله با شروع سرطان پوست بسیار موثر است. در واقع در ایتالیا و یونان، جایی که روغن زیتون اساس رژیم غذایی روزانه است و بنابراین به مقدار زیاد مصرف می شود، امید به زندگی بیشتر از کشورهای شمال اروپا است، جایی که چربی های با منشاء حیوانی مصرف می شود. روغن زیتون همچنین می تواند دارای فوایدی برای پوست و مو است، فقط فکر کنید که یکی از اولین کاربردهای آن فقط لوازم آرایشی بوده است. خواص تسکین دهنده ای را ارائه می دهد که آن را در برابر قرمزی و تحریک، حتی برای حساس ترین پوست ها، عالی می کند. همچنین یک آنتی اکسیدان موثر است و بنابراین یک متحد مهم در برابر اثرات پیری پوست است. روغن زیتون پوست را عمیقا تغذیه می کند و سطح هیدراتاسیون را تنظیم می کند، به همین دلیل است که به عنوان یک درمان طبیعی در برابر اگزما، پسوریازیس و تبخال نیز توصیه می شود. خواص روغن زیتون به اینجا ختم نمی شود: ایده آل برای تحریک پوست سر و برای مراقبت از موهای کدر یا آسیب دیده، اغلب به عنوان یک ماده در ماسک های تسکین دهنده یا مغذی برای استفاده روی موها پیشنهاد می شود. در نهایت روغن زیتون به عنوان توصیه می شود. درمانی برای ناخن های شکننده و لکه های روی پوست دست، اغلب به دلیل افزایش سن یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید. روغن زیتون وقتی با مواد دیگر ترکیب شود، از اسانس اسطوخودوس گرفته تا کره شی و موم جوجوبا، ایده آل است، روغن زیتون یک متحد زیبایی ارزشمند برای استفاده در خانه است.
گردشگری روغن زیتون
برای اینکه نگاهی دقیق‌تر به نحوه تولید و خرید روغن زیتون اصل فرابکر داشته باشید و در کارخانجات روغن‌کاری ایتالیا بگردید، چندین رویداد وجود دارد که نباید از دست داد: از "Frantoi Aperti" (کارخانه‌های روغن باز)، که در اومبریا برگزار شد. بین اکتبر و نوامبر، که گردشگری زیتون را با بازدید از روستاهای قرون وسطایی منطقه، به جشنواره های روغن پراکنده در سراسر شبه جزیره ترکیب می کند. از سپتامبر در سیسیل، در اکتبر در کالابریا و از نوامبر تا ژانویه در سراسر ایتالیا آغاز می شود. در واقع، 5000 آسیاب روغن وجود دارد که در میان باغ‌های زیتون با قدمت چند صد ساله و روستاهایی که کم و بیش شناخته شده‌اند، پنهان شده‌اند که به اصطلاح «موزه‌های نفت» را تشکیل می‌دهند که نمایشی از ذوق و سلیقه در تمام طول سال در دسترس است.
روغن زیتون چه فوایدی دارد؟
از شروع بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند
سطح کلسترول خون را تنظیم می کند
به سلامت قلب و ساختار استخوان کمک می کند
این یک آنتی اکسیدان عالی است
با شروع سرطان های پوست مقابله می کند
عالی در برابر قرمزی و تحریک
متحد زیبایی گرانبها
برای اطلاعات بیشتر شماره تماس 09366110180 مدیریت زیتون013

منبع