بخش روغن زیتون در فروشگاه مواد غذایی شوخی نیست. برخی از یونان، برخی دیگر از کالیفرنیا و برخی دیگر هنوز از ایتالیا هستند. برخی از آنها کوچک با برچسب قیمت بالا هستند. بقیه با هزینه معقول بزرگتر هستند. برخی به خود می بالند که «فرا باکره» هستند و برخی دیگر می گویند «خالص» یا «تصفیه شده». تعداد زیاد گزینه ها به راحتی می تواند باعث خستگی تصمیم شود - به همین دلیل است که ما با گروهی از متخصصان مشورت کردیم تا آن را به برخی از خوشمزه ترین و قابل اعتمادترین گزینه های موجود در بازار محدود کنیم.

شما باید بدانید که اگر چندین دستورالعمل اساسی را دنبال کنید، بیشتر راه را خواهید داشت. برای شروع، شما فقط باید روغن زیتون بکر بخرید، همانطور که امیلی لیکوپولوس، تولید کننده روغن زیتون و نویسنده کتاب آشپزی عاشق روغن زیتون و سرکه، و نانسی هارمون جنکینز، آشپز و نویسنده کتاب سرزمین بکر: کاوش در جهان روغن زیتون به من گفت. اگر بطری را فقط با علامت "روغن زیتون" مشاهده کردید، به این معنی است که درمان شده و تصفیه شده است، ظرافت های طعم به طور کامل ناپدید می شوند. آستانه فوق بکر بودن روغن زیتون شدید است (این روغن شامل آزمایشات آزمایشگاهی می شود و در واقع تنها کالای خوراکی در جهان است که شامل تست های چشایی انسان نیز می شود). اما نکته اصلی این است که اکسترا ویرجین «بدون عیب» از چیدن، فرآوری و بطری‌سازی ندارد.

در دسته بندی فوق باکره، چند راه برای یافتن چیزهای خوب وجود دارد. ابتدا به دنبال تاریخ برداشت باشید. روغن زیتون یک آب میوه است و به همین دلیل حدود 12 ماهگی مزه آن کدر می شود و مطمئناً تا 18 ماهگی بد می شود. (تاریخ انقضا در واقع می تواند گمراه کننده باشد؛ آنها از بطری اندازه گیری می شوند، به این معنی که ممکن است روغن قبل از آن مدت طولانی باقی بماند.)

یکی دیگر از شاخص های کلیدی تازگی، رنگ و جنس بطری است. نور، گرما و اکسیژن همگی دشمنان روغن زیتون هستند، به این معنی که بهترین کار شما این است که طلای مایع در یک شیشه تیره یا بطری کاملا مات قرار گیرد، که در حالت ایده آل از پلاستیک یا یک نوع فلز غیر استیل ساخته نشده باشد. دور از پنجره ها یا چراغ های صنعتی نگهداری شود. (نه لیکوپولوس و نه جنکینز بطری هایی را که در قفسه بالای یک فروشگاه مواد غذایی ذخیره شده است، نمی خرند.)

در نهایت، جنکینز می‌گوید، می‌توانید به دنبال نوع زیتون یا زمینی باشید که زیتون در آن رشد کرده و فشرده شده است. در حالی که روغن های زیتون به همان اندازه خوشمزه در همه جا از کشورهای شناخته شده مانند ایتالیا، یونان و اسپانیا گرفته تا مکان های کمتر مورد توجه مانند کالیفرنیا، شیلی و استرالیا ساخته می شود، تولیدکنندگان صنعتی بزرگتر تمایل دارند دسته ای از گونه های مختلف را با هم مخلوط کنند. (حتی اگر همه آنها از نظر فنی فوق باکره باشند).

بقیه موارد تا حد زیادی به نحوه استفاده شما از خرید روغن زیتون رودبار و سلیقه شخصی شما بستگی دارد، به این معنی که بطری های ستاره ای زیادی وجود دارد که ما مجبور شدیم از ترس اینکه این لیست را فراتر از مفید جلوه دهیم، آنها را حذف کنیم. این تشبیه زیاد مطرح می شود، اما انتخاب یک بطری «بهترین» روغن زیتون بسیار شبیه انتخاب یک بطری «بهترین» شراب است (یعنی تقریبا غیرممکن است). با این اوصاف، فهرست ما مکان بسیار خوبی برای شروع است، که شامل یک روغن پخت و پز روزانه "لطیف و ملایم" است که از بین نمی رود، یک روغن تکمیلی "فلفلی" که "شما را جذب می کند" و بسیاری موارد دیگر.

بهترین در کل | بهترین برای آشپزی | بهترین برای غوطه وری و پانسمان | بهترین برای پخت | بهترین ارزان برای پخت | بهترین خرید عمده | بهترین فلفلی برای تکمیل | بهترین میوه برای تکمیل | بهترین برای ورود به روغن زیتون | بهترین استیک | بهترین طعم | بهترین ساخته شده توسط تولید کنندگان شراب

آنچه ما به دنبال آن هستیم
استفاده اولیه: دو دلیل اصلی برای استفاده از روغن زیتون در آشپزخانه وجود دارد. اولین مورد برای پخت و پز روزانه زمانی است که روغن با حرارت تماس پیدا می کند - چیزهایی مانند سرخ کردن تخم مرغ، تفت دادن سبزیجات، یا مالیدن روی مرغ یا گوشت. مورد دوم برای تمام کردن ظروف، یا در سس های سالاد، یا برای فرو بردن تکه های نان است. در حقیقت، بیشتر بطری‌ها می‌توانند به خوبی از پس هر دو کار برآیند (به اندازه کافی خوب است که خام بریزد، به اندازه‌ای مقرون به صرفه است که خیلی گرانبها نباشد)، و ممکن است بیش از هر چیز دیگری به بودجه روغن زیتون شما بستگی داشته باشد. اما برای اهداف این قطعه، من هر کدام را بر اساس جایی که بیشتر در آن طیف قرار گرفته است، دسته‌بندی کردم و به این نکته اشاره کردم که واقعاً چه زمانی در هر دو دسته اجرا کننده خوب بود.

مزه و یادداشت های شخصیت: اینجا جایی است که ترجیحات شخصی واقعاً وارد عمل می شود. حرفه‌ای‌ها می‌توانند در مورد توصیف روغن‌های زیتون مختلف بسیار عصبی شوند (به طور جدی، برخی از افرادی که با آنها مشورت کردم به نظر می‌رسیدند که انواع شراب را توصیف می‌کنند). با این حال، برای در نظر گرفتن نمایه کلی باید گفت، خواه علف تر باشد، تند تر، یا آجیل تر، چه ضربه ای به پشت گلو بزند، چه به طور کلی خوب و ملایم باشد.

بهترین روغن زیتون کلی
بهترین فروشنده روغن زیتون فوق بکر در مزرعه زیتون کالیفرنیا
روغن زیتون فوق بکر در مزرعه زیتون کالیفرنیا
8 دلار
آشپزی | خفیف

بسیاری از کارشناسان ما از کالیفرنیا انچ زیتون به عنوان یک محصول مورد استفاده نام بردند (این برند نیز اغلب در آشپزخانه های آزمایشی حرفه ای استفاده می شود). آنا هزل، سردبیر ارشد Epicurious و نویسنده کتاب آشپزی لازانیا: ماکارونی پخته شده، آن را روغن زیتون ملایم و ملایمی می‌داند که هنوز هم طعم دلپذیری دارد.

منبع