ناگفته نماند که تقریباً همه صاحبان فروشگاه ها طراح لوگو ، رستوران ها یا شرکت های بزرگ دارای آرم برای نشان دادن تجارت خود هستند. گاهی اوقات ، در واقع ، لوگوی شرکت بیشتر از نام آن قابل تشخیص است. یک هنرمند خلاق و بصری نیاز دارد تا جوهر هویت یک شرکت را با یک نشان ساده یا نمای گرافیکی بیان کند. طراح لوگو متخصص در به رسمیت شناختن فوری عمومی یک نام تجاری شرکت با استفاده از یک علامت یا نماد بصری ساده است.

طراحی لوگو چیست؟
لوگو (یا لوگو تایپ) گرافیک ، نشان ، امضا یا نمادی است طراح لوگو که توسط مشاغل ، سازمانها و افراد برای به دست آوردن شناخت فوری استفاده می شود. لوگوها ، زیر مجموعه ای از طراحی گرافیکی ، عناصر اصلی هستند که مردم با آنها هویت می یابند - فکر کنید کوکاکو یا پپسی ، یا حروف کوچک f در کادر آبی ، که فوراً فیس بوک را مشخص می کند. پرنده آبی برای توییتر یا روبات سبز برای اندروید چطور؟ اینها همه نمونه های عالی از لوگوها هستند که فوراً قابل تشخیص و در نتیجه م effectiveثر هستند.

بنابراین طراح لوگو یک علامت ، نماد ، امضا یا سایر گرافیک ها را ایجاد می کند که یک کسب و کار ، شرکت ، سازمان یا شرکت دیگر را به گونه ای مشخص می کند که فوراً قابل تشخیص و فراموش نشدنی است. برای توضیح ، مردم را با نام خود می خوانند ، نه از نظر ظاهر و لباس. به همین ترتیب ، یک لوگو ساده ، به یاد ماندنی و دقیق است. طراحی یک لوگوی خوب اغلب نیازمند تلاش گروهی از جمله مشتری ، تیم بازاریابی ، مدیران ، مدیران هنری و غیره است. قبل از شروع فرایند طراحی ، باید درک روشنی از مفهوم یا انگیزه لوگو به همراه شرکت وجود داشته باشد. یا نام تجاری و ارزش های سازمان و همچنین گروه هدف آنها. مراحل انجام طراحی شامل تحقیق ، مفهوم سازی ، ترسیم ایده ها ، اصلاح طراحی ، آزمایش و در نهایت تولید لوگوی انتخاب شده است.

طراحان لوگو خلاق ، هنرمند و خیال پرداز هستند. آنها دارای مهارت های طراحی قوی هستند ، اما تمایل به یادگیری تکنیک ها و شایستگی های جدید نیز دارند. آنها به تنهایی یا در محیط تیمی خوب کار می کنند. طراحان لوگو می توانند بیش از یک شکل چوبی ساده ترسیم کنند. آنها دانش کاملی از Adobe Illustrator و سایر نرم افزارهای طراحی دارند. آنها مجموعه ای از هزاران نوع حروف در رایانه خود و برخی فونت های دست ساز نیز دارند. آنها می دانند کرنینگ چیست و چرا فاصله خودکار نامناسب است. آنها از روندها و کلیپارت اجتناب می کنند و پوست بسیار ضخیمی دارند. آنها می توانند به سرعت کار کنند ، اما گاهی اوقات برای مدت طولانی ، و نمی توانند تصور کنند که چرا هیچ کس نمی خواهد حرفه ای در خلق آثار هنری یا بهترین لوگو تا کنون داشته باشد.

هنرمند مشتاق که می خواهد طراح لوگو شود همچنین باید از رسانه های آنلاین ، توانایی چند کاره و گاهی اوقات در بیش از یک پروژه (لوگو) همزمان آگاهی کامل داشته باشد. آنها باید مهارت های بین فردی و سازمانی قوی داشته باشند و زمان خود را به خوبی مدیریت کنند. آنها توانایی اولویت بندی و رعایت مهلت ها را دارند و می توانند ایده ها و مفاهیم را به گونه ای بیان کنند که هر کس به راحتی بتواند آنها را درک کند. فرآیند طراحی می تواند به معنای جلسات بی پایان ، تماس های مکرر کنفرانسی ، ایمیل های متعدد و نسخه های زیادی برای تکمیل باشد ، بنابراین صبر و پایبندی به آن ویژگی های کلیدی است.

الزامات آموزش و آموزش طراح لوگو
اگرچه در گذشته ، طراحان گرافیک (طراحان لوگو) بر اساس مجموعه ای عالی استخدام می شدند. با این حال ، زمان تغییر کرده است و کارشناسان در صنعت طراحی گرافیک پیشنهاد می کنند طراحان لوگو آینده مدرک کارشناسی خود را در زمینه طراحی گرافیک ، طراحی لوگو یا زمینه ای نزدیک دریافت کنند. اکثر کارفرمایان ترجیح می دهند طراحان دارای مدرک کارشناسی باشند ، اگرچه برخی از مشاغل دستیاری برای کسانی که دارای مدرک کاردانی هستند ، یا دارای مدرک تحصیلی در زمینه دیگری هستند اما کلاس های طراحی گرافیک را می گذرانند تا شرایط استخدام را داشته باشند.

دانش آموزان باید در مورد اهداف شغلی خود ، میزان زمان و بودجه ای که مایل به سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هستند ، تصمیم بگیرند و چه برنامه هایی - طراحی گرافیک و/یا به طور خاص تر ، طراحی لوگو - را ارائه دهند. انجمن ملی مدارس هنر و طراحی (ناساد) در حال حاضر حدود 320 مدرسه پس از متوسطه را ارائه می دهد که برنامه هایی در زمینه هنر و طراحی ارائه می دهند ، اما تعداد کمی از آنها دارای مدرک طراحی گرافیک با تمرکز در طراحی لوگو هستند. برخی از برنامه ها از دانش آموزان می خواهند که حداقل یک سال دوره های هنری و طراحی را قبل از پذیرش در یک برنامه درجه رسمی به پایان برسانند یا به جای آن نمونه کارهای خود را ارسال کنند. اکثر مدارس در زمینه نرم افزارهای طراحی رایانه ، تولید گرافیک تجاری ، اصول طراحی ، هنر استودیو ، تکنیک های چاپ ، تایپوگرافی ، تئوری رنگ و طراحی وب سایت کلاس هایی ارائه می دهند. نرم افزارهای معمول طراحی برای ایجاد آرم شامل Illustrator ، Logomaker ، Laughingbird ، Summitoft Logo Design Studio Pro و LogoYes است. همچنین توصیه می شود که دوره های آموزشی در زمینه بازاریابی و تجارت و به صورت کتبی تکمیل شود. علاوه بر این ، بسیاری از برنامه ها به دانش آموزان این فرصت را می دهند تا مجموعه ای حرفه ای از کار خود بسازند ، که توانایی های خلاقانه آنها را به کارفرمایان آینده نشان می دهد و اغلب برای اشتغال ضروری است.

همچنین مهم است که طراحان مرتب باشند

اجاره با برنامه های جدید و به روز شده نرم افزارهای رایانه ای که طراح لوگو در طراحی استفاده می شود. تعدادی از انجمن ها ، مانند AIGA ، در زمینه طراحی گرافیک تخصص دارند و کلاس هایی را برای طراح لوگو رایان طرح به روز نگه داشتن مهارت های طراحان ، تسلط بر تکنیک های پیشرفته و بهبود مهارت خود ارائه می دهند.

اغلب ، کالج ها و دانشگاه ها و همچنین م institutionsسسات خصوصی به دانشجویان این فرصت را می دهند تا در شرکت های تبلیغاتی یا طراحی محلی ، روزنامه ها یا کارکنان مجله یا سایر نشریات کارآموزی کنند. تجربه کار در کنار یکدیگر با طراحان حرفه ای بسیار ارزشمند است و افراد می توانند روند طراحی را از ابتدا تا انتها ببینند و بهتر درک کنند که برای ایجاد یک لوگوی به یاد ماندنی چه چیزی لازم است.

طراح لوگو

لوگو طراح محیط کار
طراحان لوگو معمولاً در دفاتر یا استودیوهایی کار می کنند که به رایانه ها طراح لوگو و میزهای طراحی دسترسی دارند. گاهی اوقات ، طراحان برای ملاقات با مشتریان سفر می کنند ، یا در طول فرآیند طراحی در جلسات با اعضای تیم و مدیران شرکت می کنند. برخی از طراحان لوگو به طور مستقل در خارج از دفتر کار خود کار می کنند. در واقع ، از هر پنج طراح یک نفر مشاغل آزاد دارد ، اما اکثر آنها برای شرکت های طراحی ، آژانس های تبلیغاتی ، روابط عمومی ، روزنامه های محلی ، شرکت های انتشاراتی یا چاپگر کار می کنند.

اکثر طراحان شاغل در یک شرکت تمام وقت کار می کنند ، اما برنامه ها بسته به حجم کار و هنگام رعایت مهلت مشتری متفاوت است. ممکن است طراحان مستقل برنامه خود را برای ملاقات با مشتریان یا جستجوی کار تنظیم کنند.

دستمزد طراح لوگو و چشم انداز شغلی
بر اساس گزارش اداره کار ایالات متحده ، طراحان گرافیک (طراحان لوگو) در ماه می 2017 دستمزد متوسط ​​سالانه حدود 48،700 دلار را تعیین کردند. کمترین 10 درصد از کل طراحان یا کسانی که تازه شروع به کار کرده اند فقط حدود 28،560 دلار و بالاترین 10 درصد ، یا کسانی که دارای مدرک تحصیلی و چند سال تجربه و همچنین مجموعه ای از ستارگان هستند ، نزدیک به 83،140 دلار پرداخت شده اند. البته ، بسته به سطح تحصیلات ، موقعیت جغرافیایی ، صنعت (با بیشترین خدمات طراحی) و سالها تجربه قبلی ، حقوق متفاوت است.

پیش بینی می شود که استخدام طراحان گرافیک از سال 2014 تا 2024 تغییرات کمی یا بدون تغییر نشان دهد و نرخ رشد آن تنها یک درصد است. این پیش بینی ها از نظر صنعت متفاوت است ، طراحانی که در روزنامه ها کار می کنند یا ناشران کتاب و فهرست راهنما شاهد کاهش 35 درصدی در همان بازه زمانی هستند. گفته می شود ، طراحانی که در زمینه طراحی سیستم های کامپیوتری یا زمینه های مرتبط با آن کار می کنند ، در مدت مشابه نزدیک به 21 درصد رشد خواهند داشت. به علاوه ، با استفاده مداوم از اینترنت ، طراحان ، از جمله متخصصان طراحی لوگو ، برای ایجاد لوگو برای وب سایت های شرکت های نوپا مورد نیاز خواهند بود.

خوب است بدانید که فرهنگ یک آژانس یا شرکت طراحی بسیار متفاوت است. برخی از آژانس ها ساعت کاری انعطاف پذیر و فضایی آرام دارند ، بعد از ظهرهای جمعه فضاهای کاری باز و آبجو وجود دارد. برخی از مردم احساس می کنند این فرهنگ منجر به خلاقیت بیشتر می شود ، اما برخی دیگر احساس می کنند که هرج و مرج بسیار دشوار است. تمرکز شرکتهای دیگر بر حفظ تعامل کارکنان با خانواده و در جامعه است. برخی از شرکت ها دارای فرهنگ سخت کار / بازی سخت هستند. اگر حق انتخاب دارید ، یافتن شرکتی متناسب با سبک کار شما ، شما را به کارمند بهتری تبدیل می کند و به کنترل سطوح استرس کمک می کند.

اما ، رقابت شدید است. حتی تعدادی شرکت رایگان ایجاد می شود (مگر اینکه بخواهید نسخه ای با وضوح بالا) به صورت آنلاین ایجاد لوگو شود که می تواند مانع از رشد شغل و فرصت های شغلی در شرکت های طراحی شود. بنابراین ، طراح لوگو آموزش خوب ، به روز بودن با جدیدترین نرم افزارهای طراحی رایانه ، دستیابی به کارآموزی و شبکه سازی با متخصصان صنعت برای غلبه بر رقابت ضروری است.

منبع