برای افرادی که دارای ذهنیت کارآفرینی هستند ، پتانسیل باور نکردنی برای استفاده از اینترنت برای ایجاد یک تجارت موفق وجود دارد. مشاغل آنلاین مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند ، مانند:

توانایی راه اندازی شرکت با سربارهای کم یا بدون سربار ؛
یک جدول زمانی سریعتر از اکثر مشاغل آجر و ملات ؛ و
فرصتی برای گسترش دامنه خود فراتر از یک مکان.
تحقیقات نشان می دهد که تقریباً 70 درصد از آمریکایی ها به صورت آنلاین خرید می کنند و درآمد تجارت الکترونیک تجاری بین مصرف کنندگان ایالات متحده از 2006 تا 2013 بیش از 700 میلیارد دلار بوده است. با این حال ، با استفاده از این مزایا و فرصت ها می تواند مشکلات بی نظیری ایجاد کند. این مقاله 17 اشتباهی را که باید هنگام راه اندازی یک کسب و کار آنلاین اجتناب کنید ، ذکر کرده است.


فهرست مطالب
زمان زیادی برای راه اندازی صرف می شود
راه اندازی شغلی که علاقه ای به آن ندارید
انتظار می رود که در مدت زمان کوتاهی یک درآمد سریع کسب کنید
عدم آمادگی
ارائه یک راه حل برای یک مشکل غیر موجود ، و عدم محاسبه هنگام تشخیص آن
رد کردن بازخورد منفی
به اندازه کافی منحصر به فرد نیست
عدم تعیین مخاطبان هدف
تسلیم شدن قبل از شروع
فراموش کردن نظم و انضباط
نادیده گرفتن موارد قانونی
نادیده گرفتن رقابت
انتخاب طاقچه ای که بسیار باریک است
کلمات کلیدی بیش از حد پر شده
عدم بهینه سازی وب سایت شما
فراموش کردن مشترکین یا لیست ایمیل خود
بیش از حد منزوی شدن
نتیجه
بیشتر ببینید
زمان زیادی برای راه اندازی صرف می شود
در تجارت ، زمان بندی همه چیز است. هنگامی که برای اولین بار متوجه می شوید که یک فرصت تجاری عالی به صورت آنلاین وجود دارد ، طبیعی است که در مورد بازار ، رقابت ، روند و جنبه های ایجاد یک تجارت آنلاین تحقیق کنید. تحقیق و ارزیابی عالی است ، اما صرف زمان زیاد برای تحقیق ممکن است به این معنی باشد که پنجره خود را برای راه اندازی از دست داده اید.

مهم است بدانید که هرچه زمان راه اندازی خود را بیشتر به تاخیر بیاندازید ، بیشتر منتظر خواهید ماند تا کسب و کار شما درآمد کسب کند. کارشناسان تجاری می گویند این اشتباه به این دلیل رخ می دهد که صاحبان مشاغل منتظر می مانند تا ایده آنها به طور کامل اجرا شود ، در حالی که در واقع ، "خوب انجام می شود". یک برنامه زمانی طولانی برای راه اندازی ، حتی اگر به دلیل نگرانی از درست بودن آن انجام شود ، ممکن است شانس شما را برای شکست دادن یک رقیب افزایش دهد.

اجازه ندهید که دچار فلج تجزیه و تحلیل شوید ، جایی که در واقع می توانید خود را در فکر بیش از حد یا نگران کمال متوقف کنید ، در غیر این صورت ممکن است پنجره خود را از دست بدهید.

راه اندازی شغلی که علاقه ای به آن ندارید
گاهی اوقات افراد یک کسب و کار آنلاین را نه تنها برای کسب درآمد ، بلکه به دلیل علاقه شدید به محصول یا خدمات خود راه اندازی می کنند. راه اندازی یک کسب و کار نیاز به فداکاری و تعهد شما دارد ، حتی زمانی که سود زیاد نیست و شما باید سرمایه گذاری کنید. ممکن است متوجه شوید رقابت بیش از آنچه تصور می کنید وجود دارد و سودآوری سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید. اگر به شغلی که انتخاب می کنید اشتیاق ندارید ، فرایند یادگیری و فروش به عنوان مشق شب به نظر می رسد و کسب و کار متوقف می شود زیرا تلاش برای انجام این کار سخت تر خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر قطعات لوله کشی را بصورت آنلاین می فروشید اما به محصولات اهمیتی نمی دهید ، این امر در خدمات به مشتریان ، کنترل کیفیت و بسیاری از زمینه های دیگر نشان داده می شود.

برای سودآور بودن ، یک کسب و کار آنلاین را شروع کنید که علاقه زیادی به آن دارید. شما باید همه چیز را در مورد محصول یا خدماتی که می فروشید بدانید. هرچه از کسب و کار خود بیشتر لذت ببرید ، موفق تر خواهید بود.

انتظار می رود در مدت زمان کوتاهی یک درآمد سریع کسب کنید
مشاغل - اعم از مشاغل آجر و ملات و مشاغل آنلاین - همیشه در سال اول سودآور نیستند. برخی از صاحبان مشاغل آنلاین ممکن است فکر کنند چون سربارهای کمتری نسبت به مشاغل سنتی دارند ، در زمان کمتری سود خواهند برد. چندین کتاب محبوب نویدبخش ثروت و هفته کار چهار ساعته در سراسر جهان تجارت الکترونیکی است ، اما داستان هایی از این دست مردم را متقاعد می کند که می توانند بلافاصله از طریق اینترنت به ثروت برسند. ایجاد یک کسب و کار آنلاین دشوارتر از "دنیای واقعی" نیست و انرژی ، زمان ، تلاش و برنامه ریزی می طلبد. حتی آمازون نیز در سال اول از دست دادن سود خود در امان نبود و علی رغم فعالیت تجاری خود از سال 1994 و فروش بیش از 1 میلیارد دلار تا سال 1999 ، این وب سایت تا سال 2003 هیچ سودی نداشت.

این اشتباه را نکنید که تصور کنید درآمدزایی از طریق اینترنت آسان و سریع است. زمان بگذارید تا کسب و کار را به بهترین شکل ممکن بسازید. هنگام شروع یک کسب و کار آنلاین ، برنامه ریزی دقیق راه زیادی را پیش خواهد برد. آماده کار سخت باشید.

عدم آمادگی
هنگامی که متعهد به راه اندازی یک کسب و کار آنلاین شدید ، هنوز به یک طرح تجاری نیاز دارید که اطلاعات زیر را نشان دهد:

اطلاعات پس زمینه
محرمانه بودن
محصولات و خدمات
وضعیت صنعت
تجزیه و تحلیل بازاریابی
استراتژی های تولید و تضمین کیفیت
پیش بینی های مالی
خلاصه اجرایی
اگرچه بسیاری از جنبه های کسب و کار شما در طول زمان تکامل می یابد ، اما اگر با یک طرح کلی خوب شروع نکنید ، می توانید به سرعت گم شوید. داشتن یک طرح تجاری باعث می شود که سرمایه گذاران راحت تر (در صورت جستجوی سرمایه) بتوانند طرح خود را در مورد نحوه استفاده شما از وجوه تعیین کنند.

نوشتن طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا مسائل احتمالی را شناسایی کرده و یک جدول زمانی برای اهداف خود تهیه کنید. خواندن

مقاله ما "آناتومی یک طرح کسب و کار: 15 نکته برای نوشتن برنامه ای که منجر به موفقیت می شود" برای مشاوره در ایجاد یک طرح تجاری جامد.

ارائه یک راه حل برای یک مشکل غیر موجود ، و عدم محاسبه هنگام تشخیص آن
یکی از رایج ترین دلایل شکست مشاغل آنلاین این است که آنها محصول یا خدماتی کار اینترنتی را ارائه می دهند که واقعاً هیچ مشکل قابل توجهی را حل نمی کند. ممکن است در آن زمان ایده خوبی به نظر برسد ، اما پس از انجام برخی ارزیابی ها ممکن است متوجه شوید که مشکلی که حل کرده اید توسط مشتریان بالقوه شما یک مشکل تلقی نمی شود. سپس ممکن است دریابید که می توانید جهت کسب و کار جهت برآوردن بهتر نیازهای مشتری مسیر جدیدی را در پیش بگیرید. این حرکت تجاری محوری نامیده می شود و توسط تعدادی از مشاغل معروف از جمله PayPal انجام شده است. PayPal به عنوان شرکتی شروع به کار کرد که پرداخت ها را در دستیارهای شخصی دیجیتال (PDA) مانند PalmPilot تقسیم می کرد ، اما به سیستم پرداخت آنلاین جهانی تری منتقل شد.

اگر کسب و کار شما بر اساس فروش چیزی ساخته شده است که مشکلی را حل نمی کند ، اما به نظر می رسد "جالب" باشد ، این یک پرچم قرمز است. در صورتی که احساس می کنید کسب و کار شما به آن نیاز دارد ، آماده تغییر جهت شوید.

رد کردن بازخورد منفی
هنگام راه اندازی یک کسب و کار آنلاین جدید ، وسوسه انگیز است که به حرف طرفداران خود گوش دهید و منتقدان خود را نادیده بگیرید. داشتن اعتماد به نفس خوب است ، اما رد بازخورد منفی یا انتقاد به عنوان "متنفر" اشتباه است. ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما بازخورد منفی می تواند مزایایی داشته باشد:

شما می توانید مشتریان خود را بهتر درک کنید
می توانید محصول خود را تغییر دهید
شما می توانید خدمات مشتری درجه یک را توسعه دهید
مصرف کنندگان از بازخورد آنلاین به طرز شگفت انگیزی استفاده می کنند. 88 درصد مصرف کنندگان به همان اندازه که به توصیه های شخصی اعتماد می کنند ، به نظرات آنلاین اعتماد می کنند. با پرداختن به بازخورد منفی ، نشان می دهید که به تجربه مشتریان از خدمات یا محصول خود اهمیت می دهید و می خواهید آن تجربه را بهبود بخشید.

از بازخورد منفی برای تبدیل شدن به یک تجارت بهتر استفاده کنید. به مشتریان خود اطلاع دهید که از هر نوع بازخوردی استقبال می کنید و راههای کافی برای انجام این کار ، به عنوان مثال نظرسنجی ها یا سیستم رتبه بندی را در اختیار آنها قرار دهید.

به اندازه کافی منحصر به فرد نیست
بسیاری از مشاغل به اندازه کافی متفاوت نیستند تا بتوانند در زمینه انتخابی خود جذب شوند. اگر شما و رقبای خود همه یک کار را انجام می دهید ، احتمالاً تعداد زیادی از شما در یک تجارت هستید. در نتیجه ، مخاطبان هدف شما ممکن است تصور کنند که شما و رقبای شما یکسان هستند و تصمیمات تجاری خود را بر اساس زمان یا بودجه ای که در اختیار دارند ، می گیرند. ترنتون گرینر ، متخصص بازاریابی دیجیتال در مقاله ای در مورد Moz این را چنین بیان کرد:

"ما به طور ناخودآگاه و طبیعی به دنبال طبیعی هستیم و اگر می خواهیم متفاوت باشیم - واقعاً متفاوت به نحوی که مزیت ایجاد می کند - باید برای آن تلاش کنیم."

شما باید آنچه را که می توانید به بازار ارائه دهید در نظر بگیرید.

تفاوت شما با سایر مشاغل ارائه دهنده محصول یا خدمات شما چیست؟
USP شما چیست؟
به عنوان مثال ، تفاوت شرکت هایی مانند Zappos و Warby Parker با سایر مشاغل آنلاین که کفش و عینک می فروشند چگونه است؟ واربی ​​پارکر به مشتریان امکان می دهد عینک خود را به صورت رایگان امتحان کنند ، در حالی که Zappos حمل و نقل رایگان را هم به مشتری و هم به مصرف کننده ارائه می دهد.

اگر پاسخ شما به سادگی این است که "ما این کار را بهتر انجام می دهیم" ، پس باید به صفحه طراحی برگردید ، زیرا مخاطبان هدف شما نمی دانند چرا باید شما را انتخاب کنند. منحصر به فرد ساختن کسب و کار شما ، مصرف کنندگان را تشویق می کند تا محصول یا خدمات شما را خریداری کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به بازار بازگردند.

عدم تعیین مخاطبان هدف
مشتری ایده آل شما کیست؟ پاسخ ممکن است "همه" باشد ، اما این درست نیست. قرار نیست هر شغلی نیاز هر مصرف کننده ای را برطرف کند و این مشکلی نیست. هدف این است که پیدا کنید چه کسانی می توانند از کسب و کار آنلاین شما به بهترین نحو استفاده کنند و ببینید چگونه می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید. با تعریف نکردن مخاطبان مورد نظر خود ، این فرصت را از دست می دهید که راه هایی را برای بازاریابی مستقیم آنها پیدا کنید. اگر راهی برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص پیدا کنید ، تجارت آنلاین شما در برابر شرکت های بزرگتر عملکرد بهتری خواهد داشت.

طاقچه خود را مشخص کنید تا بتوانید بفهمید که چگونه در بازار عمل خواهید کرد و چگونه تلاش های خود را هدف قرار دهید. به یاد داشته باشید که مخاطبان موردنظر خود را در برنامه کسب و کار خود بگنجانید ، به ویژه اگر می خواهید به دنبال سرمایه گذار باشید.

تسلیم شدن قبل از شروع
کارآفرینی خطرناک و سخت است ، اما این بدان معنا نیست که شما قصد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را ندارید. ترس از شکست می تواند شما را از ریل خارج کند ، بنابراین آماده باشید تا با چند دست انداز در جاده برخورد کنید. طبیعی است که احساس کنید برای راه اندازی کسب و کار خود آمادگی ندارید. این را در نظر بگیرید: میشل زاتلین ، یکی از بنیانگذاران CloudFlare ، یک شرکت اجرای وب و امنیت ، به Fast Company گفت که سه سال طول کشید تا احساس کند که تأسیس CloudFlare "انتخاب درست" است.

خودتان را برای شروع یک کسب و کار صحبت نکنید یا ایده های خود را زود کنار نگذارید. اطراف خود را با صاحبان مشاغل و دوستان همفکر خود احاطه کنید که در صورت تمایل به تسلیم ، بازخورد ، پشتیبانی و تشویق را به شما ارائه می دهند.

فراموش کردن نظم و انضباط
دلایل زیادی وجود دارد که چرا رئیس خود راهی عالی برای کار است. در حالی که این درست است که شما می توانید با لباس خواب خود کار کنید

ث ، بعدازظهر را برای بازی گلف باز کنید و تا ظهر بخوابید ، این بدان معنا نیست که شما به نظم شخصی احتیاج نخواهید داشت. به عنوان رئیس خود ، باید نحوه مدیریت خود را بیاموزید. برای اینکه بتوانید کارآمد و کارآمد باشید ، ممکن است متوجه شوید که باید مانند دفتر کار بپوشید یا چهار ساعت بعد از ساعت کار کنید تا بازی گلف را جبران کنید. اصل پارتو را به خاطر بسپارید ، قانون تجارت که می گوید 20 درصد از وقت شما 80 درصد از فروش شما را تشکیل می دهد. اگر بر اساس یک برنامه ثابت کار نمی کنید ، به خودتان فرصت موفقیت نمی دهید.

یک برنامه مناسب برای خود ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. هر چه با نظم و انضباط بیشتری نسبت به وقت خود تلاش کنید ، تلاش بیشتری را برای موفقیت در کسب و کار خود انجام خواهید داد.

نادیده گرفتن موارد قانونی
برخی از مشاغل آنلاین ممکن است در مورد مسائل قانونی در مورد شیوه های خود کوتاهی کنند. هر مرحله از کسب و کار شما ممکن است مستلزم یک سند قانونی قابل اجرا باشد. به عنوان مثال ، اگر به دنبال این هستید که چه نوع شرکتی را می خواهید تشکیل دهید ، نمی توانید از فرآیند تأسیس صرف نظر کنید ، که این یک اشتباه رایج توسط مشاغل کوچک است. اگر می خواهید یک LLC تشکیل دهید ، به یک قرارداد عملیاتی LLC نیاز دارید.

سایر اشتباهات حقوقی که یک کسب و کار آنلاین ممکن است مرتکب شود می تواند شامل عدم بیان وظایف شریک شرکت و حقوق مربوط به مشاغل آنها باشد. با استفاده از قرارداد مشارکت می توانید سوء تفاهم های آینده در مورد این مسائل را دور بزنید. یکی دیگر از مشکلات قانونی برخی از مشاغل آنلاین ، شرایط پرداخت وام است. یک سفته به شما امکان می دهد که میزان وام و شرایط پرداخت آن را تعیین کنید ، حتی اگر از دوستان یا خانواده خود وام بگیرید. این اشتباه را نکنید که فکر کنید چون شرکا یا وام دهندگان شما دوستان یا خانواده شما هستند ، نیازی به مدارک رسمی ندارید.

برای اطلاع از اسناد قانونی که ممکن است به آن احتیاج داشته باشید ، مقاله ما "9 سند حقوقی برتر که برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز دارید" را مطالعه کنید.

نادیده گرفتن رقابت
کسانی که در مشاغل سنتی آجر و ملات تجربه دارند ممکن است تعجب کنند که در واقع رقابت آنلاین بیشتری وجود دارد. همان چیزی که ممکن است شما را به اینترنت جلب کرده باشد - موانع کمتری برای ورود - سایر افراد را نیز به خود جلب می کند. هر کسی می تواند یک کسب و کار راه اندازی کند ، به این معنی که شما رقبایی خواهید داشت. شما باید رقابت خود را مطالعه کنید تا بفهمید چگونه می توانید آنها را شکست دهید.

چه غلطی می کنند؟
اصلا آنها چه کار می کنند؟
قیمتشون خیلی بالاست؟
آیا محصولات آنها با کیفیت شما یکسان است؟
هنگامی که نقاط قوت و ضعف رقبای خود را تشخیص دهید ، به شما کمک می کند تا نحوه خدمات رسانی بهتر به مشتریان را درک کنید. بر آنچه می توانید متفاوت انجام دهید تمرکز کنید تا بتوانید نیازهای مشتریان خود را بهتر برآورده کنید.

انتخاب طاقچه ای که بسیار باریک است
اینترنت به شما این امکان را می دهد که یک بازار طاقچه را کشف کرده و مشاغل آنلاین خود را با زیرمجموعه بسیار خاصی از افرادی که به این حوزه علاقه مند هستند ، مطابقت دهید. با این حال ، بازاریابی طاقت فرسا دارای معایبی است. اگر طاقچه شما بسیار باریک است ، مشتری کافی نخواهید داشت ، بنابراین تعیین بازار مناسب با شماست. بسیاری از مشاغل آنلاین شکست می خورند زیرا آنها بر اساس یک ایده مبهم که صاحب آن مشتاق است ساخته شده اند و تصور می کنند افراد کافی برای ایجاد یک کسب و کار موفق احساس مشابهی دارند. مهم است که تقاضا برای محصول یا خدماتی را که بصورت آنلاین می فروشید در نظر بگیرید و باید در زمینه تخصص خود تحقیق کنید.

Google دارای ابزارهای ارزشمندی است تا مطمئن شود طاقچه شما به اندازه کافی برای حفظ یک کسب و کار بزرگ است. از آنها استفاده کنید! از تالارهای گفتگو دیدن کنید ، روندها را با Google Insights for Search بررسی کنید و از Google Keyword Tool برای یافتن تعداد افراد در جستجوی کلمات کلیدی خاص استفاده کنید.

کلمات کلیدی بیش از حد پر شده
اطلاعات بد زیادی در اینترنت وجود دارد که مشاغل آنلاین را تشویق می کند تا وب سایت های خود را با کلمات کلیدی بارگذاری کنند. این امر ناشی از روزهای اولیه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است ، زمانی که به راحتی می توان رتبه های جستجو را با استفاده از بیشترین تعداد کلمات کلیدی در صفحه وب ، دستکاری کرد. همه چیز از روزهای اولیه تجزیه و تحلیل جستجو به طور قابل توجهی تکامل یافته است و شرکت ها دیگر برای پر کردن کلمات کلیدی تصادفی پاداش نمی گیرند. در حال حاضر محتوای با کیفیت پادشاه است. این که آیا شما یک وبلاگ نویس هستید که سعی دارید آن را به عنوان یک تجارت تبدیل کنید یا فقط می خواهید ترافیک بیشتری را به سایتی که محصولات واقعی را می فروشد جلب کنید ، محتوای شما باید تلاش کند که مفید ، آموزنده و سرگرم کننده باشد.

مردم به محتواهایی که بیشتر برای مخاطبان انسانی نوشته می شوند پاسخ می دهند نه برای موتورهای جستجو. اگر سئو نقطه قوت شما نیست ، از یک شرکت سئو برای افزایش دید وب سایت خود استفاده کنید.

عدم بهینه سازی وب سایت شما
بسیاری از صاحبان مشاغل آنلاین برای اولین بار وب سایت های خود را برای مصرف کنندگان بهینه نمی کنند ، که این امر برای فروش آنها هزینه دارد. مصرف کنندگان می خواهند وب سایت سریع بارگیری شود - 47 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که وب سایت در دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود. اگر بارگیری وب سایت شما بسیار کند باشد ، صرف نظر از اینکه خدمات یا محصول شما چقدر خوب باشد ، مشتریان شما روی آن کلیک می کنند. وب سایت تجاری شما همچنین در هر صفحه به فراخوان اقدام (CTA) نیاز دارد. CTA یک پیام به مصرف کننده است که بلافاصله اقدام کند ، مانند "تماس بگیرید

اکنون »یا« بیشتر بدانید ». اگر وب سایت شما CTA نداشته باشد ، فرصت های فروش را از دست خواهید داد.

وجود وب سایت شما به این معنا نیست که شما یک تجارت عالی دارید ، باید مطمئن شوید که کسب و کار شما را هدایت می کند و مشتریان را به پاسخگویی به CTA ترغیب می کند. با یک طراح وب و متخصص فناوری اطلاعات مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما اهداف تبدیل شما را برآورده می کند.

فراموش کردن مشترکین یا لیست ایمیل خود
هر بازاریاب آنلاین توصیه می کند روزی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید یک لیست ایمیل شروع کنید. بسیاری از مردم این توصیه را نادیده می گیرند ، و کسانی که آن را دنبال می کنند فراموش می کنند حتی یک لیست ایمیل از افرادی دارند که می خواهند در مورد کسب و کار شما به روز شوند. بازاریابی ایمیلی قدرتمند است و کار می کند. آمار نشان می دهد که 1 دلار برای بازاریابی معادل 44.25 دلار بازده متوسط است ، به این معنی که مشترکین شما بهترین مشتریان شما هستند.

منبع