در حالی که بسیاری ادعا می کنند ساعت مچی از گذشته است ، اما مرد به روز در حال حرکت خواستار اختلاف است.

ساعت دیجیتال مدرن با ارائه عمر باتری برتر ، دوام و بهبود ویژگی های هوشمند ، به جای اینکه یک تازگی از یک دوره گذشته باشد ، شکل می گیرد تا به عنوان لوازم جانبی آینده باشد.

با بسیاری از مدل ها که دارای اجزای GPS و بلوتوث ، صفحه نمایش LCD و دکمه های بدون فشار ، محافظ های مقاوم در برابر آب و هوا و همچنین سبک های تازه تصفیه شده هستند ، ساعت دیجیتال امروزی چیز چندان مطلوبی باقی نمی گذارد. در واقع ، یک ساعت دیجیتال برای هر سبک زندگی و نگاه ، از علاقه مندان به فضای باز تا حرفه ای شرکت ها ، با یک محدوده بودجه به همان اندازه وجود دارد.

برای یک ناهار کاری لباس پوشیده و یا برای پیاده روی در کوهستان ست شده ، ساعت دیجیتال مانند عملکرد خود می پوشد. ساعت دیجیتالی شما که در سالن بدن سازی و در باشگاه چشم نواز است ، به جهانیان می فهماند که وقتی زمان با ارزش شما فرا می رسد ، شما بازی نمی کنید.

روندهای سبک و ملزومات شخصی ممکن است با گذشت زمان از بین بروند ، اما این ساعت به خودی خود وجهه ای از سبک و شکل زندگی یک مرد است. اگر برای گفتن زمان فقط به تلفن خود متکی هستید ، اما در احیای ساعت مچی پدر خود نیز مردد هستید ، این 27 ساعت مچی دیجیتال برتر برای آقایان جایگزین بسیار پسندیده ای است. و با طراحی های نو که ابزار نرد تاریخ را در گرد و غبار رها می کند ، مطمئن باشید که بدون توجه به ساعت به سبک خود حرکت خواهید کرد.

بهترین ساعتهای دیجیتال مردانه
1. ساعت دیجیتال اسپرت رزین کلاسیک Casio F91w 1
ساعت مچی دیجیتال آنالوگ کوارتز لوکس بزرگ صورت مردانه دو ساعته ، ساعتهای اسپرت نظامی در فضای باز مردانه مشکی

قیمت را بررسی کنید

 

مناسب برای مردی که همیشه در حال حرکت است ، ساعت مچی دیجیتال Casio F91W-1 یک ساعت تمیز و ساده است که با وجود این ویژگی ها و ویژگی های اضافه شده به اندازه کافی برای رقابت با چندین مارک بزرگتر ، دارای ویژگی های کرونومتر با زمان تقسیم و اول / دوم است تایمرهای مکان ، با دقت 1/100 ثانیه ، عملکردهای هشدار دهنده و کرونوگراف ، نور شب و یک تقویم روز و تاریخ به صورت خودکار به روز شده ، دقیقاً به حداکثر یا منهای سی ثانیه در ماه.

2. ساعت دیجیتال Garmin Forerunner 935 Running Gps
Garmin Forerunner 935 واحد GPS در حال اجرا (سیاه)

قیمت را بررسی کنید

 

Garmin Forerunner 935 Running GPS Unit یک ساعت مچی تمیز و مینیمال است که همان ضربان قلب مبتنی بر مچ دست را ارائه می دهد و وضعیت آموزش را ارزیابی می کند تا مرحله بعدی را در برنامه تناسب اندام فرد استفاده کند. Forerunner 935 با پویایی پیشرفته برای دویدن ، دوچرخه سواری و شنا - از جمله اندازه گیری طول گام و زمان تماس با زمین - همچنین دارای ارتفاع سنج و قطب نما الکترونیکی است ، به طوری که مردی که از این ساعت استفاده می کند هرگز گم نخواهد شد.

3. ساعت دیجیتال Casio G Shock Gd 100 1b
Casio Men GD100-1BCR G-Shock X-Large Black Sport چند منظوره دیجیتال ورزشی W ...

قیمت را بررسی کنید

 

G-Shock GD-100-1B ورودی قدرتمند دیگر کاسیو ، از سادگی F91W-1 برای قدرت و حضور سایر مدل های G-Shock چشم پوشی می کند. با داشتن یک تقویم اتوماتیک کامل که تا سال 2099 از قبل برنامه ریزی شده است و تا پنج زنگ هشدار مستقل که می توان یکبار یا روزانه زنگ زد ، G-Shock به سختی ناخن است - آماده برای نگه داشتن حداکثر 200 متر آب ، ضد ضربه ، و از کوارتز و رزین ساخته شده است ، هر دو نمایشگر دیجیتال و آنالوگ.

4. Armitron Adventure Ad1013org Chronograph Digital Watch
ساعت مچی دیجیتال کرونوگراف Armitron Adventure AD / 1013ORG مردانه کرونوگراف

 

قیمت را بررسی کنید

 

برای مردی که همیشه بیرون آب است - یا حتی فقط برای مردی که همیشه آرزو می کند باشد - کرونوگراف دیجیتال مردانه Armitron Adventure برای عمق تا 100 متر در برابر آب مقاوم است ، ساخته شده از رزین با دوام با یک حرکت کوارتز محکم ، و به خود می بالد نگاهی نرم و سودمند برای نمایش زمان ، تاریخ و دما.

این نام قطعاً دروغ نمی گوید - این یک ساعت است که همیشه برای ماجراجویی بعدی آماده است.

5. Timex Full Size Ironman Rugged 30 ساعت دیجیتال
ساعت مچی Timex مردانه T5K793 Ironman Rugged 30 با رزین سیاه و سفید

 

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت مچی عالی دیگری که می تواند به اندازه انسان مدرن هر روز کار کند ، ساعت Timex Ironman Rugged 30 یک ساعت ورزشی است ، در هسته اصلی خود ، دارای کرونومتر حافظه 30 دور ، تایمر شمارش معکوس و زنگ هشدار ، حرکت کوارتز محکم است ، و یک مورد جسورانه ، ضد آب در برابر آب تا 100 متر. عملکرد حافظه 30 دور به شما اجازه می دهد حتی پس از اتمام تمرین ، دورهای تقسیم یا تقسیم را فراخوانی کند.

6. ساعت دیجیتال Illuminator Casio A178wa 1a
ساعت مچی مردانه کاسیو ساعت مچی استیل ضد زنگ A178WA-1A

 

قیمت را بررسی کنید

 

اگر ساعت های کاسیو به شدت در این لیست قرار دارند ، دلیل آن وجود دارد ، و Illuminator A178WA-1A مردانه نمونه خوبی از این دلیل است - یک ساعت مچی با کیفیت ، دارای یک قاب و صفحه نمایش زیبا ، و یک دستبند و تاشو کلاسیک قلاب بیش از حد

ساعت مجهز به فولاد ضد زنگ با صفحه شماره گیری مواد معدنی ، در برابر آب مقاوم است ، دارای تاریخ و زمان به روزرسانی خودکار و همچنین عملکرد درخشندگی فعال شده با دکمه برای بررسی های ساعت در اواخر شب است.

7. کاسیو

 

ساعت دیجیتال اسپرت رزین مشکی G Shock Dw6900 1v
ساعت مچی مردانه کاسیو مدل G-Shock DW6900-1V Black Resin Sport

 

قیمت را بررسی کنید

 

اگر مشخصه مشخصه Casio سادگی باشد ، مشخصه G-Shock DW6900-1V دوام است. این ساعت سیاه مقاوم در برابر ضربه و ضد آب / ضد آب تا 200 متر نیز دارای زنگ هشدار روزانه یا ساعتی ، تقویم خودکار کامل و کرونومتر با زمان سپری شده ، زمان تقسیم و زمان های مکان اول / دوم است. قاب ، حاشیه و بند DW6900-1V از رزین تصفیه شده و حرکت از کوارتز ساخته شده است.

8. ساعت دیجیتال خاکستری Garmin Fenix ​​3 Hr
Garmin Fenix ​​3 HR ، خاکستری

 

قیمت را بررسی کنید

 

فناوری ضربان قلب مچ دست به Garmin Fenix ​​این امکان را می دهد تا بدون نیاز به بند قفسه سینه یا هر وسیله جانبی دیگر ، ضربان قلب فرد استفاده کننده را پیگیری کند - ردیابی GPS و اتصال به اینترنت بی سیم همراه با ردیاب ضربان قلب برای ترکیب یک ظاهر محکم و ناهموار با بالا قابلیت های تمرینی را به پایان برسانید ، بنابراین ، خواه برای یک ماراتن یا برای تناسب اندام روزانه ، Garmin Fenix ​​یک ساعت مناسب برای مرد با برنامه است.

9. ساعت دیجیتال کلاسیک Casio Fe10 1a
ساعت مچی رزین سیاه دیجیتال کلاسیک مردانه Casio FE10-1A

 

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت Casio Men's FE10-1A Classic Digital برای داشتن ظاهری مینیمالیستی ، ساعت مناسبی برای مردی است که برای نمایش سلیقه بی عیب و نقص خود به همه لباس های شیک و شیک نیازی ندارد. صفحه بیضی شکل ساعت ، روز ، تاریخ تقویم و دمای خارج از آن را نشان می دهد ، علاوه بر بازخوانی دیجیتال آن زمان ، و باند رزین سیاه ساده ، برش خورده و سبک است - وزن کل ساعت کمتر از 28 گرم است .

10. ساعت دیجیتال نظامی Casio Dw5600ms 1cr G Force
ساعت مچی دیجیتال مشکی مفهومی نظامی Casio Men DW5600MS-1CR G-Force

 

قیمت را بررسی کنید

 

جایی که برخی دیگر از ساعت های این لیست از ساعت های کلاسیک یا حالت های شیک زمان سنجی الهام گرفته شده اند ، ساعت دیجیتال Casio DW5600MS-1CR G-Force از مفهوم نظامی آن الهام گرفته است ، الهام که در ال سی دی مات و معکوس آن کاملاً واضح است. صورت و نور ، با نور پشت قرمز و حرکت کوارتز قابل اعتماد.

همچنین یک هشدار چند منظوره ، یک تایمر شمارش معکوس قابل برنامه ریزی و یک کرونومتر دقیق تا 1/100 ثانیه از ویژگی های دیگر آن است.

11. ساعت دیجیتال اپل سری 3 38 میلی متری
اپل واچ سری 3 38 میلی متری GPS + مورد آلومینیومی نقره ای سلولی با بند ورزشی سفید (تمدید شده)

 

قیمت را بررسی کنید

 

اپل واچ سری 3 با چهره ای زیبا ، روشن به رنگ سیاه ، شفاف ، رنگ های پررنگ و یک باند ورزشی خاکستری صاف ، برای مرد عمل مناسب است. ضد آب برای حداکثر 50 متر آب و طراحی شده با سنسور ضربان قلب ، ارتفاع سنج و GPS داخلی ، این ساعت آماده است تا از کوه تا دریای آزاد کاملا مناسب برای مردی باشد که همیشه مایل است به جایی که جاده ممکن است او را ببرد.

12. Braun Bn0106bkbtg Prestige Swiss Quartz Black Digital Watch
نمایشگر دیجیتال دیجیتال مردانه Braun BN0106BKBTG Prestige Digital Swiss Swiss Quartz Black Watch

 

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت دیجیتال با حرکتی با کیفیت از کوارتز سوئیسی وارداتی و باند ساخته شده از فولاد ضد زنگ مسواک زده ، ساعت دیجیتالی Braun BN0106BKBTG Prestige ساخت آلمان با حداکثر پنج زبان قابل برنامه ریزی است ، دارای یک تقویم 100 ساله دائمی (روز ، ماه و سال) و یک ساعت شمارش معکوس علاوه بر کرونوگراف استاندارد. این ساعت زیبا و زیبا که تا 30 متر در برابر باران و غوطه وری ایستاده است ، واقعاً مسافت زیادی را طی می کند.

13. ساعت دیجیتال مشکی کوارتز ژاپنی Braun Bn0159bkbkg
ساعت مچی کوارتز ژاپنی نمایشگر آنالوگ دیجیتال Braun's BN0159BKBKG

 

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت مچی با کیفیت دیگر براون ، ساعت مردانه BN0159BKBKG آنالوگ-دیجیتال امکانات مدرن را با یک سبک کلاسیک ترکیب می کند. صورت پهن و تسکین دهنده منفی ساخته شده از فولاد ضد زنگ و کوارتز ، دارای نمایشگر آنالوگ و دیجیتال و همچنین کرونومتر و عملکرد تایمر است. با این ترکیب کامل از قدیم و جدید ، انسان مدرن می تواند با تمام سهولت و اطمینان امروز ظاهر و سبک دیروز را داشته باشد.

14. ساعت دیجیتال Breitling Exospace B55
Breitling Exospace B55 VB5510H1-BE45-235S

 

قیمت را بررسی کنید

 

Exospace B55 ساعت دیگری است که فن آوری مدرن و ظاهر قدیمی را ترکیبی می کند. برای دریافت اعلان ها و اندازه گیری های بارگذاری شده با حسگرهای ساعت - از جمله تاچیمتر الکترونیکی و کرونوگراف - آن را با هر تلفن هوشمند جفت کنید یا روزانه هفت زنگ هشدار تنظیم کنید تا هشدارها را در ساعت و دستگاه جفت شده دریافت کنید. کیس و صورت هم از تیتانیوم ساخته شده اند و هم بند نواری لاستیکی درجه نظامی یا حرفه ای است.

15. ساعت دیجیتال Casio Wsd F20x Protrek Limited Edition
ساعت هوشمند کاسیو ساعت زمستانی WSD-F20X-BKAAU Protrek Smart Limited Edition

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت دیجیتالی دیگری که می تواند با یک تلفن هوشمند جفت شود ، ساعت هوشمند Casio WSD-F20X Protrek یک ساعت محدود است که با هر محصول Android 2.0 یا بالاتر سازگار است. این قطب نما دیجیتال ، ردیاب فعالیت ، میکروفون ، ارتفاع سنج و

فشارسنج ، میزان خواندن آن برای سهولت دسترسی به تلفن هوشمند جفت شده یا دستگاه هوشمند ارسال می شود و برای دوره های کوتاه شنای تفریحی یا باران ناگهانی ضد آب است.

16. ساعت دیجیتال Citizen Jy8035 04e Navihawk Stainless Steel Eco Drive
ساعت مچی Citizen Eco-Drive Navihawk Atomic Timekeeping، JY8035-04E

 

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت دوم Citizen Men در این لیست ، ساعت مچی JY8035 Navihawk Eco-Drive نیز کاملاً سبک است - اما برخلاف برخی دیگر از ساعت ها ، این ساعت نه تنها در برابر آب مقاوم نیست ، بلکه کاملاً ضد آب است ، مناسب برای فعالیت های دریایی حرفه ای و جدی است ورزشهای آبی.

این صفحه نمایش زیبا ، قهوه ای و سیاه همچنین دارای کرونوگراف 1/100 ثانیه ، 2 زنگ هشدار ، حلقه شماره گیری قانون اسلاید چرخان خلبان و تنظیم زمان همزمان برای 43 شهر در سراسر جهان است.

17. ساعت دیجیتال چرمی Fossil Hybrid Q Activist
ساعت هوشمند ترکیبی Fossil - چرم فعال چمدان FTW1206

 

قیمت را بررسی کنید

 

مانند دیگر ساعت های هوشمند موجود در این لیست ، ساعت هوشمند ترکیبی Fossil ترکیبی از یک ظاهر کلاسیک و قدیمی با تمام امکانات مورد نیاز انسان مدرن است. با یک صفحه نمایش زیبا و آنالوگ و عقاید واضح و واضح ، ساعت هوشمند ترکیبی Fossil همچنین مراحل برداشته شده ، ضبط خواب ، پخش موسیقی ، دریافت اعلان ها و حتی گرفتن عکس برای ارسال و ذخیره در تلفن یا دستگاه جفت شده را ردیابی می کند - همه بدون نیاز به شارژ

18. ساعت دیجیتال Fossil Q Gen 3 Exploreorist
ساعت مچی کوارتز از جنس استنلس استیل Fossil Q Men 3 Exploreorist با بند چرمی ، قهوه ای ، 22 (مدل: FTW4004)

 

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت هوشمند Fossil Q Exploreorist Gen 3 یکی دیگر از ساعت هایی است که به شما احساس "بلند شدن و رفتن" را القا می کند - علاوه بر مراحل ردیابی ، از طریق آن مسافت پیموده شده و کالری مصرف شده را ثبت می کند و با دستگاه های هوشمند سازگار همگام سازی می شود تا از تناسب اندام روزانه مطلع شوید.

این ساعت همچنین موسیقی پخش می کند و وظایف را با دستورات کنترل صوتی داخلی انجام می دهد و با آهنربا شارژ القایی همراه ، تا 24 ساعت حرکت ثابت شارژ می شود.

19. ساعت دیجیتال Luminox Sxc Xcor Pilot Pro Swiss Quartz Titanium
Luminox Silver Pilot Mens Watch Xcor Aerospace (سری 5241.XS / 5240) - نمایشگر آنالوگ و دیجیتال - تاریخ روز ماه ماه سال - Sapphire Crystal

 

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت مچی مردانه Luminox XCOR Pilot Pro یک ساعت مجهز به هواپیمای تیتانیوم و چرم است که دارای قابلیت نمایش آنالوگ و دیجیتال ، با ساختاری محکم و سنگین و مچ بند چرمی و پوست گوساله است. Pilot Pro با داشتن یک تقویم روز ، تاریخ ، ماه و سال علاوه بر نمایش زمان و مقاومت در برابر آب تا 30 فوت ، یک ساعت محکم است که می تواند تحت هر چیزی که به آن پرتاب شود تحمل کند.

20. ساعت دیجیتال ترکیبی متصل Skagen Jorn
ساعت هوشمند ترکیبی از فولاد ضد زنگ و چرم Skagen Connected مردان ، رنگ: نقره ای ، برنزه (مدل: SKT1200)

 

قیمت را بررسی کنید

 

یکی از باریک ترین ساعت های این لیست ، ساعت مچی ترکیبی Skagen Jorn یک ساعت هوشمند ترکیبی بدون شارژ با ردیابی فعالیت داخلی (شامل شمارش گام ، اندازه گیری فاصله ، تعداد کالری و نظارت بر خواب) ، اعلان ها ، و زمان خودکار و تنظیم تاریخ در چهره آنالوگ مدرسه قدیمی. با دوام باتری تا شش ماه ، هیبرید به طور خودکار با دستگاه های هوشمند سازگار همگام سازی می شود و ده ها عملکرد راحت در بالای شکل جذاب خود را دارد.

21. Soleus Gps Sole Digital Watch
ساعت مچی زنانه Soleus SG007-011 GPS SOLE صورتی از جنس استنلس استیل با باند پلی اورتان سیاه

 

قیمت را بررسی کنید

 

Soleus GPS Sole Watch با ظاهر بیشتر فعال لباس ، ساعت مچی مردی است که برای سبک زندگی شلوغ و حرکتی خود نیازی به ساعت فانتزی ندارد. Soleus Sole با ذخیره حداکثر 30 دوی در هر دور 100 دور ، 6 تایمر فاصله ، دستگاه اندازه گیری ضربان قلب همراه با بند قفسه سینه ، شمارنده کالری و آنالیز کننده دور خودکار ، تمام اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد تا مطمئن شود هر تمرین از قبل قوی تر است. .

22. ساعت دیجیتال Suunto Core All Black
SUUNTO Core All Black Military Men's Sports Outdoor Sports Watch - SS014279010

 

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت دیجیتال Suunto Core All Black Military یکی از ساعت های این لیست است که دقیقاً دقیقاً همان چیزی است که ادعا می شود. Suunto Core با داشتن یک قطب نما داخلی ، به روزرسانی خودکار هوا ، ساعت 24 ساعته و تحلیل گر روند هوا با زمان های تنظیم شده طلوع و غروب خورشید برای بیش از 400 مکان ، منشأ نظامی خود را از نمایشگر دیجیتال خشن و قوی نشان می دهد ، خطوط سخت مورد و باند آن.

23. ساعت دیجیتال مچ دست Suunto Spartan Sport مچ
SUUNTO Spartan Sport (مچ دست - ساعت) ، مشکی

 

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت مچی دیگر Suunto که بیشتر به سمت طراحی سایش فعال است ، Suunto Spartan Sport Wrist HR دارای طراحی ساده ، ساده ، حاشیه های استیل روی جعبه شیشه کریستال معدنی و صفحه نمایش لمسی در فضای باز است که دارای چندین آموزش خاص ورزشی است. حالت هایی با نمایشگر گرافیکی قابل توجه و رنگارنگ.

بیش از 80 ورزش از جمله شنا ، مسابقه ، interv پشتیبانی می شوند

آموزش های دیگر ، و بیشتر ، و یک مانیتور داخلی برای اندازه گیری ضربان قلب ، هر تمرین را اندازه گیری می کند تا پس از اتمام تجزیه و تحلیل شود.

24. ساعت دیجیتال Suunto Traverse Alpha
SUUNTO تراورس آلفا

 

قیمت را بررسی کنید

 

Suunto Traverse Alpha ساعت دیگری است که می تواند در خانه در مسیر پیاده روی یا در دریاچه به همان اندازه که در دفتر کار است ، باشد. تراورس آلفا با یک پوشش ناهموار و استیل ضد زنگ و ردیاب خودکار GPS ، از تقویم فاز ماه به عنوان یک ویژگی پاداش زیبا برخوردار است ، به همین دلیل ، چه شکار و ماهیگیری و چه چیز دیگری ، هر ماجراجویی آخر هفته همیشه درست اتفاق می افتد زمان.

25. ساعت دیجیتال متصل مدولار Heuer را برچسب گذاری کنید
ساعت مچی مردانه TAG Heuer Connected Modular SBF8A8013.32FT6076

 

قیمت را بررسی کنید

 

سازگار با Android 4.4 و iOS 9 و بالاتر ، Tag Heuer Connected Modular Men's Watch دارای ویژگی های فراوانی از جمله میکروفون برای فرمان های صوتی یا ضبط ها ، ژیروسکوپ با قابلیت تشخیص شیب ، کرونوگراف ، زنگ هشدار ، تایمر و ویژگی های GPS است.

قاب مشکی و طلایی دارای حاشیه های سرامیکی مشکی مات است که با لهجه های طلای رز در امتداد کناره و محفظه ها پوشانده شده است. این باند لاستیکی با دوام است و چهره یک صفحه نمایش لمسی سیاه و سفید و دیجیتال است.

26. ساعت دیجیتال مقاوم در برابر شوک Timex Expedition
ساعت مچی زنگ دار ارتعاشی ساعت رزین سیاه و سفید Timex Men T49950 Expedition Shock XL Alarm

 

قیمت را بررسی کنید

 

Expedition Shock Resistant XL Watch یکی دیگر از ساعت های با کیفیت است که دقیقاً همان چیزی را که قول داده است تحویل می دهد - یک کیف رزین سبز مقاوم در برابر آب ، مقاوم در برابر ضربه ، دارای زنگ لرزش و قابلیت نور شب ، و یک حرکت کوارتز جامد با یک صفحه نمایش دیجیتال واضح که می تواند حتی تا سخت ترین شرایط آب و هوایی را تحمل کنید. مناسب برای برخورد با مسیرها یا فقط در اطراف خانه ، اکسپدیشن آماده است تا از عهده زندگی هر چیزی که سر راهش قرار می گیرد ، برآید.

27. ساعت دیجیتال Tissot T Touch Expert
ساعت مچی Tissot T0914204705100 T-Touch Expert Analog-Digital Titanium

 

قیمت را بررسی کنید

 

ساعت Tissot Men T Touch Expert با چهره ای تیره و شطرنجی و نوار چرمی صاف دارای یک صفحه نمایش زمان آنالوگ ، با چندین ویژگی صفحه نمایش دیجیتال است که به صلاحدید فرد می تواند به صورت سفارشی تنظیم شود - تاریخ ، روز و ماه به طور خودکار از دائمی به روز می شوند تقویم ، فناوری کم مصرف هرگونه نیازی به شارژ یا سیم پیچ ساعت را از بین می برد ، و مورد تیتانیوم برای غواصی های عمق تا 100 متر کاملاً در برابر آب مقاوم است.

nextluxury

https://toranji.ir/2020/09/14/%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%85%da%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%88-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%a7/