چرا کفش راه می رود؟
در نگاه اول ، راه رفتن و دویدن بسیار شبیه به نظر می رسد. اما وقتی از نزدیک به دو فعالیت و خواسته هایی کفش پیاده روی مردانه که آنها روی پایتان و کفش هایتان می گذارید ، دقت می کنید ، این دو کاملاً متفاوت هستند. تفاوت هایی که بر لزوم کفش و طراحی دو کفش بسیار متفاوت تأثیر می گذارد. اما قبل از اینکه به کفش برسیم ، اجازه دهید نگاهی به راه رفتن و دویدن و مکانیک بدن درگیر با هر یک از آنها بیندازیم.

هنگام قدم زدن ، وزن بدن به طور مساوی بیش از زمان دویدن بر روی پا توزیع می شود. هنگام راه رفتن ، وزن شما از پاشنه ، از طریق توپ می چرخد ​​و در یک پا پس از دیگری به انگشتان پا ادامه می یابد. این صندلی آرام ، چرخش مانند حرکت ، به پاهای شما نیاز دارد تا با هر مرحله شوک تنها 1-2 برابر وزن بدن شما را جذب کند. و در حین راه رفتن نقاطی وجود دارد که هر دو پا کاملاً روی زمین قرار دارند و وزن آنها تقسیم می شود. از طرفی دویدن (یا پا برای آن ماده) نیاز به حمایت حداقل از وزن 2-3 برابر وزن بدن شما دارد و هر مرحله دارای لحظاتی است که هیچ پای آنها روی زمین نیست. با هر مرحله ، پاشنه بیرونی قبل از توزیع وزن از طریق پا در حین حرکت S از طریق پنجه پا ، بیشترین ضربه را جذب می کند. بنابراین این معنی کفش شما چیست؟ در اصل ، این اصل بدیهی بودن داشتن ابزار مناسب برای کار است.

کفش های پیاده روی با مکانیک خاص بدن و مسیر اعتصاب راه رفتن در ذهن طراحی شده اند. آنها ساختهشده اند تا از طریق توپ پا انعطاف پذیرتر شوند تا دامنه حرکت بیشتری از طریق رول جلوی پا فراهم شود. آنها همچنین از محافظت قوس بیشتری برای محافظت از سنگین ترین نیرو در پا برخوردار هستند. برعکس ، کفش های دونده در قسمت پاشنه پا - نقطه ضربه - و محافظت کمتری از طریق توپ کف پا دارند. مقدار گرمای ایجاد شده در حرکت در حال اجرا بیشتر است ، بنابراین کفش های در حال اجرا نیز با مقدار بیشتری مش مشبک ساخته می شوند تا پا در حین ورزش خنک شود.

انتخاب کفش مناسب می تواند از ناراحتی ، آسیب دیدن جلوگیری کند و شما را به حفظ یک سبک زندگی فعال ترغیب کند. هنگام خرید کفش ، جوراب هایی را که ورزش می کنید بپوشید. کفش به محض قرار دادن کفش باید راحت باشد. پاشنه پا باید کاملاً مناسب باشد و از کفش خارج نشود. اگر کفش های تنگ است ، حتی اگر ظاهر شیک دارند ، از کشش آنها انتظار نداشته باشید. از آنجا که پاها در طول روز متورم می شوند ، بعد از ظهر یا بعد از پیاده روی طولانی ، کفش خریداری کنید. برای جلوگیری از تاول های دردناک ، کالوس ها و جلوگیری از اختلالات پا مانند ناهنجاری ها و همسترها ، به اندازه کافی اتاق در پهلو های پاهایتان ، بالای انگشتان پا را چک کنید و بین انتهای طولانی ترین انگشت پا و کفش خود حدود نیم اینچ بزنید.

هنگام انتخاب یک جفت کفش پیاده روی ، حتما نوع قوس خود را در نظر بگیرید. شما می توانید با آوردن یک کفش قدیمی به فروشگاه با خود ، یا با سفت شدن پای خود و قرار دادن آن روی یک کاغذ ، این کار را تعیین کنید. ردپای شما چیست؟ اگر زیاد ردپای خود را نمی بینید ، قوس بالایی دارید. اگر پهن باشد ، پاهای شما صاف است. پاها با قوس های زیاد به دلیل عدم جذب شوک طبیعی مستعد استرس هستند. برای رفع این مشکل ، کفش هایی با کوسن به دنبال داشته باشید. اگر پاهای شما صاف باشد ، ممکن است از بدن شما به خوبی پشتیبانی نکند و منجر به استرس عضلات و مفاصل در پاها و زانوها شود. کفش های پیاده روی که ساختاری بیشتری دارند به شما ثبات می بخشد. به دنبال کفش هایی با پشتیبانی داخلی (داخل) باشید تا بیش از حد زیبایی خود را محدود کرده و پای خود را حمایت کنید.

مهمترین چیز این است که کفش های شما احساس راحتی کنند تا از انجام ورزش خودداری کنید. هنگامی که کفش شما فرسوده می شود ، آنها باید تعویض شوند. اگر می توانید قسمت بیرونی آن را به سمت میانه مشاهده کنید یا در هنگام ورزش احساس خستگی پشتیبان را احساس کنید ، زمان آن رسیده است که یک جفت جدید باشد. حتی کفش های خوش ساخت در نهایت تخریب می شوند. بهترین توصیه برای ردیابی مسافت پیموده شده در کفش است. به طور متوسط ​​، کفش تقریباً 300-500 مایل طول می کشد ، بنابراین اگر برای ورزش قدم می زنید ، نگه داشتن هفتگی مایل در هفته به شما کمک می کند تا درک کنید که کفش های شما برای تعویض آماده است.

بهترین راه برای اطمینان از این که از ورزش لذت خواهید برد ، داشتن دنده هایی است که متناسب با آن مناسب باشد. این که تصمیم بگیرید که راه رفتن ، دویدن یا تمرین متقابل بهترین فعالیت برای شما باشد ، اکنون می توانید در مورد کفش هایی که به شما در دستیابی به اهداف خود کمک می کنند ، تصمیمی آگاهانه بگیرید.

منبع

https://www.newbalance.com/article_walking_vs_running_shoes.html