هنگام صحبت از قدم زدن در تپه ، عناصر کمی به اندازه انتخاب کفش مناسب یا کفش راه رفتن برای ماجراهای شما مهم هستند. با مجموعه عظیمی از چکمه های پیاده روی ، کفش های پیاده روی ، و کفش های رویکردی موجود ، این مهم است که بدانید در کفش خود به دنبال چه چیزی می گردید ، چگونه بر تجربه شما در مسیر پیاده روی و چگونگی مناسب بودن آن تأثیر می گذارد.

این راهنما برای کمک به شما در انتخاب خود به شما کمک می کند تا بتوانید از دانستن اینکه کفش های شما فقط برای ماجراجویی مناسب است ، از تپه ها در امان باشید.


بوک های تبلیغاتی
چکمه های پیاده روی
ایده آل برای: پیاده روی تپه ، آب و هوای مرطوب ، مسافت طولانی ، زمین چالش برانگیز ، حمل بسته های بزرگ

مارک های کلیدی: Meindl ، Scarpa ، Salomon

بررسی اجمالی
چکمه های پیاده روی گزینه رفتن برای بیشتر واکرها است. محکم و همه کاره ، آنها می توانند تقریباً هر کاری را که روستاهای انگلیس می توانند بر روی آنها بیاندازند ، از تقارن لاک لند تا مادربزرگ های کوتسولد و هر زمین بین آن ، کنترل کنند.

چکمه های پیاده روی معمولاً:

ضد آب و تنفس
از مچ پا و از میان میانه بسیار حمایت می کنید
برای جذب ضربه به خوبی محصور شده است
بسیار بادوام
فوقانی
بالاتنه چکمه های پیاده روی برای پشتیبانی ساخته شده است. با وجود بالا ، بیش از محافظت از مچ پا و تشکیل اولین خط دفاعی در برابر عناصر ، قسمت بالایی چکمه راه رفتن از چرم درمان شده ، پارچه مصنوعی یا ترکیبی از هر دو ساخته شده است. هر یک از این موارد ، محافظت در همه جانبه بسیار خوبی را ارائه می دهد ، اما بسته به نوع استفاده آنها ممکن است در برخی مناطق عالی باشد.

روکش چرمی چرمی محکم ، محافظ و بسیار پشتیبان است. آنها برای استفاده در کوه های ناهموار انگلیس مناسب هستند و اگر به درستی مورد مراقبت قرار گیرند ، می توانند مدت زمان طولانی را دوام آورند.
چکمه هایی که دارای بالاتنه مصنوعی هستند وزن کمتری دارند و فوق العاده تنفس می شوند و آنها را برای پیاده روی در تابستان و درجه حرارت ملایم تر ایده آل می کنند
زبان سوتین مخصوص راه رفتن معمولاً گچ است ، به این معنی که دارای بخشی از مواد است که هر دو طرف آن را به بقیه چکمه وصل می کند. این به عنوان یک سیستم لرزه ای عمل می کند ، و باعث می شود آب یا هر عنصر دیگری از پایین آمدن سطح زبان و داخل غرفه جلوگیری کند.

چکمه های چرمی و مصنوعی چرمی
آستر
بسیاری از چکمه های پیاده روی که توسط الیس بریگام وجود دارد ، دارای آستری هستند که باعث ضد آب و تنفس آنها می شود و از ورود آب جلوگیری می کند ، اما اجازه می دهد تا عرق از پارچه بالایی فرار کند. غشاء GORE-TEX به یک ویژگی تقریبا جهانی در چکمه های راه رفتن و کفش های پیاده روی ، چسبیدن عرق از قسمت بالایی و فراهم کردن ابزاری بی نظیر برای خشک و راحت نگه داشتن پاهای شما در مسیر تبدیل شده است. برخی از مارک های مانند Keen از فناوری بوش خود استفاده می کنند که عملکرد مشابهی را ارائه می دهد.

وسط
منحنی آناتومیک برای مطابقت و پشتیبانی از فرم طبیعی کف پای شما ، وسط میانی بسیاری از محافظت در برابر ضربه و پشتیبانی از زیر پا را تشکیل می دهد. می توان از میان مواد مختلفی از وسایل مختلفی تهیه کرد. EVA (اتیلن وینیل استات ، که بیشتر به عنوان فوم منبسط شده یا لاستیک فوم شناخته می شود) یک انتخاب محبوب است زیرا بسیار سبک است و بالشتک بسیار خوبی را فراهم می کند ، در حالی که برخی از PU برای سطح عالی فلکس و پشتیبانی از آن استفاده می کنند. چکمه های میان راه رفتن معمولاً از لایه بندی هر دو ساخته می شوند تا تعادل کاملی پیدا کنند. ساختار میانی سوراخ ، فلکس بوت را تعیین می کند - میزان حرکت بین پیشانی و پاشنه ، و تولیدکنندگان شامل فن آوری های خاص خود برای تنظیم میزان خمش و بالشتک هستند. یک فلکس نرم تر برای پیاده روی های راحت تر و پیاده روی راحت است ، در حالی که یک میان ریز سفت تر در مسیرهای پرتحرک تر که شامل زمین کوهستانی باشد ، مناسب تر خواهد بود.

وسط چکمه راه رفتن
بیرونی
تنها یک بوت پیاده روی معمولاً به دلیل گرفتن و ماندگاری بی نظیر آن از لاستیک ولکانیزه ساخته می شود. Vibram رایج ترین مارک تولید کننده تنها است ، اگرچه گزینه های دیگری مانند Salomon's Contagrip یا Mammut's Grip EX وجود دارد و این عملکرد به همان خوبی انجام می شود.

عمق و الگوی دستگیره ها (دندان های گیرنده بر روی کف) تأثیر مستقیمی در توانایی عملکرد چکمه راه رفتن در شرایط خاص دارد. چکمه هایی که دارای یک ترد چوکی (مانند چکمه در سمت راست) هستند ، در شرایط گل آلود و لغزنده بیشتر در خانه خواهند بود و گل ها را به راحتی می ریزند. کسانی که الگوی نازک تری دارند (مانند تصویر Grip Ex که در سمت چپ قرار دارد) در زمین های صخره ای بهتر عمل می کنند و سطح بیشتری از آن در تماس مستقیم با زمین قرار می گیرد. زمین مسیرهای معمول یا آینده خود و آنچه را که بیشتر با آنها در تماس خواهید بود را امتحان کنید.

پیاده روی چکمه راه راه
مشاهده همه مردان
چکمه های راه رفتن

مشاهده همه زنان
چکمه های راه رفتن


کفش های WALKING
کفش راه رفتن
ایده آل برای: پیاده روی های سریع و سبک ، آب و هوای خشک و خشک ، زمین آسان برای پیاده روی

مارک های کلیدی: Salomon، The North Face، Merrell، Meindl، Keen

بررسی اجمالی
چکمه های کامل پیاده روی گاهی اوقات به نظر می رسد کمی طاقت فرسا است ، به خصوص در مسیرهای کوتاه ، مسطح یا در هوای گرم و خشک وقتی که کوله پشتی بزرگی ندارید. کفش های پیاده روی به گونه ای طراحی شده اند که جایگزینی سبک وزن داشته باشند ، و در صورت عدم رفتن خیلی سخت و حمایت از مچ پا ، دسترسی به راحتی و محافظت در زیر مسیرها بسیار مهم است.

فوقانی
همانطور که آنها

برای هوا خفیف تر در نظر گرفته شده ، کفش راه رفتن اغلب با روکش پارچه مصنوعی ساخته شده است. این باعث می شود تا کفش نسبت به کفش هایی که کاملاً از چرم ساخته شده اند ، سبک تر و نفس گیر تر باشد ، همچنین باعث می شود آن ها فوراً راحت شوند. این بدان معنی است که آنها محافظت دقیقی از آب و هوا را ندارند. چکمه های راه رفتن ، بنابراین اگر پیاده روی شما به طور مرتب شامل حوضچه های عمیق ، باران شدید و یا گذرگاه های جریان است ، این را در ذهن داشته باشید.

آستر
مانند کفش های راه رفتن ، اکثر کفش های پیاده روی دارای آستر ضد آب هستند ، مگر اینکه صرفاً برای سفرهای هوای خشک و گرم در نظر گرفته شده باشند. بسیاری از بوش GORE-TEX Extended Comfort استفاده می کنند (که کمی تنفس تر است و در دمای تابستان حتی بهتر عمل می کند). در حالی که این غشا ضد آب است ، ارتفاع پایین مچ پا باعث می شود کفش های پیاده روی نسبت به آب ورودی به بالای دکمه حساس تر باشند.

وسط
وسط کف کفش پیاده روی ساخته شده است تا پشتیبانی را فراهم کند ، همراه با یک خم راحت و جذب زیاد ضربه. هر دو انعطاف پذیری چرخشی و طولی بیش از آن است که در یک بوت پیاده روی پیدا شوند زیرا برای طراحی زمین مناسب نیستند.

بیرونی
در قسمتهای بیرونی کفش راهپیمایی ساخته شده است تا بتوانید انواع زیادی از زمین را در اختیار داشته باشید ، اما بدون بزرگی که خواستار چکمه های پیاده روی است. قسمتهای بیرونی دارای یک آستر ظریف تر از چکمه های پیاده روی است ، اما به اندازه کافی عمق زیادی دارد که وقتی زیر پا می رود کمی لغزنده می شود ، کشش زیادی به شما می دهد. این بدان معنی است که آنها بسیار متنوع هستند.

outsole مقابل
مشاهده همه مردان
کفش پیاده روی

مشاهده همه زنان
کفش پیاده روی


کفش های نزدیک
کفش رویکرد
ایده آل برای: پیاده روی های کوتاه در زمین های سنگی و فنی

مارک های کلیدی: ماموت ، پنج ده ، اسکارپا ، هاگلوف ، چهره شمالی

بررسی اجمالی
همانطور که از نام آنها پیداست ، کفش های رویکرد برای رویکرد صخره ای برای صعود طراحی شده اند. آنها یک خانه نیمه راه بین کفش های کوهنوردی و کوهنوردی را فراهم می کنند و برای گرفتن دقت و دقت طراحی شده اند و آنها را برای مسیرهای کوتاه اما دشوار به سمت قفسه ها ایده آل می کنند. کفپوش های بسیار چسبناک و با الگوی کم عمق باعث ایجاد کشش عالی در انواع سنگ ها می شوند ، در حالی که یک قوزک پا کوتاه اگر تحرک فنی پیدا کند ، تحرک بسیار خوبی را ارائه می دهد. در حالی که برای مسیرهای صعود از صخره تمام عیار در نظر گرفته نشده است ، آنها برای تقلا کردن و فوق العاده همه کاره عالی هستند. اما به دور از زیبایی های زیبایی طاقچه کفش های کوهنوردی ، کفش های نزدیک تر جذابیت بسیار راحت تری دارند و به راحتی می پوشند و کفش های گاه به گاه عالی را ایجاد می کنند.

فوقانی
روکش کفشهای رویشی معمولاً از چرم مصنوعی یا نباک ساخته می شوند و برای راحتی و تهویه با زبان مصنوعی ساخته می شوند. سیستم توری کفش رویشی معمولاً پا را پایین تر از مواردی که در کفش چکمه و کفش در آن یافت می شود ، پایین می آورد و این قابلیت تنظیم دقیق و مناسب بودن مورد نیاز برای تقلا یا لبه را فراهم می کند.

نزدیک کفش بالا
آستر
برخی از کفش های رویکردی مانند Haglofs Vertigo 2 شامل یک باند GORE-TEX برای تقلا همه هوا است ، اما بیشتر آنها برای تنفس در روزهای خشک تابستان بهینه شده اند.

وسط
از آنجا که وسط یک کفش سختی خود را مشخص می کند ، کفش های رویکرد باید تعادل بسیار خوبی بین حمایت سفت برای دست زدن به زمین های ناهموار و فلکس برای حساسیت و دقت زیر کف روی سنگ ایجاد کنند. به همین دلیل ، اکثر کفشهای رویشی از PU (پلی اورتان) به عنوان مؤلفه اصلی در ساخت وسط میانی استفاده می کنند ، زیرا این ماسه مقدس بهینه از حمایت سفت و سخت و فلکس را فراهم می کند.

بیرونی
کفش های رویشی دارای حفره های چسبناک و فوق العاده چوبی هستند که از ترکیبات لاستیکی نسبتاً نرم اما مقاوم در برابر سایش ساخته شده و باعث کشش عالی در انواع سنگ می شوند. آنها تمایل دارند که از پوتین های کفش یا کفش راه رفتن ، آجری با الگوی بسیار کم عمق داشته باشند تا بیشتر از افراد بتوانند هنگام اعتماد به نفس در هنگام لکه دار شدن ، با سطح صورت صخره تماس بگیرند. در حالی که برای دستیابی به هر چیزی که بیش از حد فنی طراحی نشده باشد ، اغلب در قسمت جلوی یک منطقه کوهنوردی وجود دارد که دقت بسیار خوبی را در هنگام لبه زدن و تقارن در مسیر صعود ارائه می دهد و بسیاری از آنها الگوی متنوعی دارند که بتوانند رویکردهای گلی را نیز کنترل کنند. مانند کفش های کوهنوردی ، کفش های رویکرد دارای یک رندر تقویت شده هستند که محافظت کاملی در برابر سایش در قسمت جلوی کفش ارائه می دهد.

نزدیک شدن به منطقه کوهنوردی کفش
مشاهده همه مردان
کفش رویکرد

مشاهده همه زنان
کفش رویکرد


چگونه می توان متناسب با پارچه را فاش کرد؟
اطمینان از مناسب بودن کفش پیاده روی شما برای راحتی و در نهایت عملکرد بسیار مهم است و به همین دلیل ما همیشه توصیه می کنیم که در فروشگاه کار کنید. چند تست ساده باید اطمینان حاصل کند که بوت پیاده روی شما به درستی متناسب است:

اطمینان حاصل کنید که انگشتان پا جلوی کفش / کفش را فشار نمی دهند. پای شما باید احساس امنیت داشته باشد ، بدون داشتن پاشنه بلند ، اما انگشتان پا باید فضای حرکتی داشته باشند. با انگشتان پا به جلو فشار دهید و انگشت خود را از پشت تاندون آشیل فشار دهید. اگر می توانید آن را مدیریت کنید (فقط) ، پس چکمه / کفش شما در طول مناسب است.
عرض را بررسی کنید. در حالی که قسمت بالایی چکمه های چرمی با گذشت زمان کمی نرمتر می شود ، میانی کف نخواهد شد. قسمت بالایی باید پا را در جای خود نگه دارد و وسط میانی باید پای خود را در گهواره قرار دهد

لبه های تقریبا کاملاً عالی اگر در توپ کف پا خیلی باریک یا پهن احساس می شود ، گزینه دیگری را در نظر بگیرید.
چکمه / کفش خود را بعد از ظهر امتحان کنید. یک روز در تپه ها باعث می شود پاهایتان کمی پهن شود - خصوصاً در هوای گرم ، بنابراین تلاش برای بعد از ظهر ایده واقعی تری به شما می دهد که در صورت نیاز به راحتی بیشتر احساس راحتی در آنها خواهید داشت.
چکمه / کفش خود را در اطراف خانه بپوشید قبل از پیاده روی. بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که کفش های شما کاملاً متناسب است ، بنابراین پوشیدن آنها در اطراف خانه ابتدا به شما امکان می دهد تا انتخاب صحیح را انجام داده و به شما امکان تغییر هر چیزی را می دهد.
فقط از یک جفت جوراب استفاده کنید! کفش مدرن به گونه ای طراحی شده است که ایمن ، گرم و تنفس باشد. پوشیدن جفت جوراب های مختلف برای یک جفت راحت کفش و کفش ضروری نیست و فقط خطر تاول را بیشتر می کند زیرا مواد در برابر یکدیگر مالیده می شوند.