برنامه های آموزش مغز به منظور بهبود حافظه ، مهارت های تفکر ، تمرکز و حتی هوش شما با هدف نهایی بهبود عملکرد کارهای مهم روزمره طراحی شده اند.

افراد جوان و پیر به طور یکسان به دنبال بازی های آموزشی مغز برای بهبود عملکرد ذهنی خود ، زمان پاسخ دهی و مهارت های منطق را بهبود بخشیده اند. در حقیقت ، مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد بازی های مغزی می تواند به افزایش چابکی ذهنی و جلوگیری از پیری مغز کمک کند.

برنامه های تبلیغاتی جدید مغز هر روز در فروشگاه App و Google Play Play با ادعای بهبود حافظه و تمرکز ، افزایش ضریب هوشی یا افزایش مهارت های دیگر شناختی نمایش داده می شوند. برخی از برنامه های ورزش مغزی ادعا می کنند که سطح ضریب هوشی را بالا می برد ، اثرات مثبتی بر افراد دارای سلامت روان مانند زوال عقل یا اختلال دو قطبی دارد.

میلیون ها بزرگسال در هفته خود وقت خود را برای بازی جدیدترین بازی های حافظه و تمرین مغز اختصاص می دهند. بزرگسالان فقط چند دقیقه در روز را با این برنامه های آموزش مغزی صرف می کنند تا از طریق تمرین و تکرار ، حافظه ، تمرکز و مهارت های سازمانی را بهبود بخشند.

ما 10 برنامه آموزش مغز برتر برای Android و iOS را برای سال 2020 جمع آوری کرده ایم. بررسی ما درباره بهترین برنامه های بازی های مغزی برای بزرگسالان و کودکان را بخوانید و یکی از آنها را که دوست دارید بیشتر بخوانید.

در اینجا لیستی از بهترین برنامه های آموزش مغز وجود دارد که باعث می شود حافظه کاری شما به چالش کشیده و آمادگی ذهنی شما را بهبود بخشد.

Lumosity: بازی های روزانه مغز
Lumosity: بازی های روزانه مغز
(Android ، iPhone ، iPad)

Lumosity محبوب ترین برنامه آموزش مغز در جهان است که توسط بیش از 100 میلیون عضو در سراسر جهان استفاده می شود. این برنامه محبوب بازی های مغز تمرینات 5 دقیقه ای را ارائه می دهد که بر اساس تحقیقات علوم عصبی طراحی شده است. این برنامه شامل بازی های مبتنی بر علم است که برای آموزش حافظه ورزش ، سرعت ، توجه ، انعطاف پذیری و حل مسئله طراحی شده است.

یک تست 10 دقیقه رایگان در ابتدا به شما امکان می دهد مهارت های شناختی خود را ارزیابی کرده و نمرات خود را با نتایج همسالان خود مقایسه کنید. Lumosity روی آموزش حافظه ، تصمیم گیری و توجه به جزئیات تمرکز دارد. تمرینهای حافظه در همان زمان سریع و در عین حال چالش برانگیز هستند. به عنوان یک کاربر رایگان ، می توانید 3 بازی در روز انجام دهید تا زمانی که شما یک حساب کاربری دارید. شما می توانید آن 3 بازی را هر بار که بخواهید از طریق برگه بازی ها دوباره پخش کنید.

Lumosity با بازی های سرعتی ، بازی های حافظه ای ، بازی های حل مسئله ، بازی های کلمه ای و بازی های ریاضی ، قوی ترین منطقه آموزش مغز شما را کشف می کند.

فعالیت ها در Lumosity Brain Trainer توسط دانشمندان علوم اعصاب برتر برای بهبود شاخص عملکرد مغز بازیکنان (BPI) طراحی شده است. بازی های ساده به فرآیندهای شناختی مانند سرعت ، توجه ، حافظه ، انعطاف پذیری و حل مسئله می پردازند. درخشندگی باعث آرامش بیشتر و تمرکز بیشتر با ذهن آگاهی می شود.

Elevate - آموزش مغز
Elevate - آموزش مغز
(Android ، iPhone ، iPad)

Elevate یک برنامه آموزشی رایگان مغز است که به شما امکان می دهد تا یک برنامه آموزشی شخصی را برای بهبود تمرکز ، مهارت های شناختی و سرعت پردازش خود طی کنید.

این برنامه شامل بیش از چهل بازی برای تقویت بهره وری ، اعتماد به نفس و توانایی یادگیری است. با تمرکز روی ریاضیات ، مفصل بندی ، نوشتن ، خواندن و گوش دادن ، بازی ها به شما می آموزند که توانایی ارتباط خود را با دیگران تقویت کنید.

شما برای گسترش واژگان خود ، افزایش آگاهی خود در مورد دستور زبان و رشد درک مطلب برای شما روبرو می شوند. تمرینات شخصی روزانه به شما در بهبود مهارتهایی که بیشترین کمک را دارند کمک می کند - مانند سرعت پردازش ، اعتماد به نفس و بهره وری. شما قادر خواهید بود پیشرفت خود را پیگیری کنید تا خود را به چالش بکشید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

بازی های آموزشی MentalUP
بازی های آموزشی MentalUP
(Android ، iPhone ، iPad)

برنامه بازی های آموزشی MentalUP روشی مؤثر برای رشد ذهنی با بیش از 100 بازی سرگرم کننده مغز است.

بازیهای حافظه آنها توانایی یادگیری را بهبود می بخشد و بازیهای تمرکز مهارتهای توجه را ایجاد می کنند. بازیهای تمرینی مغز آنها به راحتی قابل درک است در حالی که مهارتهایی را که برای کشش طراحی شده اند به چالش می کشد.

هر بازی با یک آموزش کوتاه و به نقطه شروع می شود و سپس تمرین به موقع آغاز می شود. بازیکنان می توانند برنامه را تنظیم کنند که در جهت کمک به مهارت های خاص و در نظر گرفتن سن کاربر ، از تعصب برخوردار باشد. یک صفحه گزارش ، سابقه موفقیت و پیشرفت را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین با صرفه جویی در ارز درون بازی که از طریق موفقیت کسب می شود ، نماد بازیکن می تواند با وسایل آرایشی ارتقا یابد.

دسترسی نامحدود به برنامه های 4 یا 5 ستاره معتبر معلم دریافت کنید. اکنون آزمایش آزمایشی رایگان خود را شروع کنید!

برنامه های آموزشی دستی توسط معلمان که یادگیری فرزند شما را بهبود می بخشد.

اوج - آموزش مغز
اوج - آموزش مغز
(Android ، iPhone ، iPad)

Peak یکی از برنامه های آموزش عالی مغز با ارزش است و جوایز "برنامه سال" را هم توسط Google Play و هم از فروشگاه App اپل کسب کرده است.

نسخه اولیه Peak کاملاً رایگان است. این شامل تمرین چند روز به طور تصادفی اختصاص داده شده به علاوه بینش های اساسی درباره آمار شما است.

بازی های پیک برای به چالش کشیدن توانایی های شناختی شما طراحی شده اند. بازی های آنها به گونه ای طراحی شده اند که با تمرینات کوتاه و شدیدی که طراحی شده اند شما را تحت فشار قرار دهند

CogniFit مغز تناسب اندام برای iPad
(Android ، iPhone ، iPad)

CogniFit Brain Fitness یک برنامه آموزشی مغز است که برای بهبود مهارت های شناختی و هوشیاری ذهنی شما طراحی شده است. این برنامه یک برنامه آموزشی ساختاری را ارائه می دهد که توانایی کلی سلامت و سلامت را اندازه گیری می کند. این برنامه را با فرمت بازی مانند انجام می دهد تا مطمئن شود کاربران از این آموزش لذت خواهند برد. کاربران می توانند پیشرفت و دسترسی به بینش در مورد سلامت کلی مغز را ردیابی کنند. بازیکنان رقابتی هم می توانند دوستان را به چالش بکشند.

این مبتنی بر مفاهیم پذیرفته شده نوروپلاستیک و علوم اعصاب است. این برنامه می تواند به تیز کردن حافظه شما و بهبود تمرکز و توجه کمک کند.

Eidetic - یادگیری و به یاد داشته باشید هر چیزی
Eidetic - یادگیری و به یاد داشته باشید هر چیزی
(Android ، iPhone ، iPad)

برنامه Eidetic یک برنامه مغز رایگان است که از تکنیکی به نام تکرار فاصله برای کمک به شما در یادآوری هر چیزی از شماره تلفن های مهم گرفته تا کلمات یا واقعیت های جالب کمک می کند. Eidetic در یک دانشکده خاص تمرکز دارد: حافظه.

Eidetic از یک روش فلش کارت استفاده می کند تا به کاربران خود کمک کند تا همه چیز را از یادداشت ها ، لیست ها ، شماره تلفن ها ، نقل قول ها و سایر برنامه های کاربردی مفید در زندگی واقعی حفظ کنند. کاربران به سادگی شدت تمرین حافظه را ، از وقایع یک روزه تا یک هفته هفتگی آرام تر نشان می دهند ، و اعلان های Eidetic به شما یادآوری می کنند که وقت آن است که خودتان را آزمایش کنید و به مرور زمان از تست های خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات را در حافظه بلند مدت حفظ می کنید.

بچه های مغز
بچه های مغز

Brain Kids یک برنامه آموزشی سرگرم کننده مغز برای کودکان 7 سال و بالاتر است. این برنامه تعدادی از بازی های آموزشی مغز را ارائه می دهد که توسط فرزندان و والدین قابل انجام است.

کودکان مغز طراحی شده است برای کمک به توسعه مهارت های بسیاری برای یک کودک در تعدادی از سیستم عامل های مختلف بازی. کاربران ما این معماها را جذاب ، چالش برانگیز و سرگرم کننده می دانند. Brain Kids یک برنامه بسیار خوب است که تعامل ، تجارب ارزشمند یادگیری و رابط کاربری بصری را فراهم می کند.

بازی های تقویت کننده مغز Math
بازی های تقویت کننده مغز Math
(iPhone ، iPad)

بازی Math Brain Booster Games شامل حالتهای مختلف تمرین برای بهبود عملکرد مغز و تحریک ذهن برای بهبود عملکرد کلی است. حالت شخصی سازی شخصی خود را سفارشی کنید و در هر زمان و هر مکان جلسه بهره وری ذهنی خود را داشته باشید. مغز خود را آموزش دهید! توجه ، واکنش و سرعت ذهن را با مشکلات و وظایف ریاضی به موقع بهبود بخشید.

NeuroNation - بازی های حافظه
NeuroNation - بازی های حافظه
(Android ، iPhone ، iPad)

برنامه NeuroNation در زمینه آموزش مغز و حافظه ، طراحی و ارائه طیف وسیعی از دوره های آنلاین با پشتوانه علمی که می تواند به بهبود تمرکز ، حفظ حافظه و سرعت شناختی کمک کند ، تخصص دارد. این برنامه نقاط قوت و پتانسیل های شما را تجزیه و تحلیل کرده و یک برنامه شخصی برای شما ایجاد می کند ، 27 تمرین را در 250 سطح ارائه می دهد تا مغز شما سال ها مشغول باشد.

NeuroNation Premium با تمرینات و دوره های جدید برنامه جامع آموزشی را به شما ارائه می دهد. با عضویت در حق بیمه می توانید بصورت آنلاین در وب سایت و برنامه NeuroNation آموزش دهید.

این بازی های آموزشی مغز به کاربران کمک می کند تا حافظه ، توجه ، تمرکز ، عملکردهای اجرایی ، استدلال ، برنامه ریزی ، چابکی ذهنی ، هماهنگی و موارد دیگر را بهبود بخشند. برای داشتن ذهن تیز ، باید عادت داشته باشید که مرتباً مغز خود را به چالش بکشد. برنامه های بازی فکر کردن برای ایجاد چالش های روزمره به مغز شما طراحی شده اند.